Jerkgrejer - stor förvirring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkgrejer - stor förvirring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

´

Brunte kör amb 5500 (höger) och LF medium (upp till 110g) som jag
    Det sätttet finns på lundrgensfiske för 1695 :- med PP!
    Då har du nästan 800 att köpa lite jerkar också

Kommentera

Ursprungligen postat av MoSsE
      Brunte kör amb 5500 (höger) och LF medium (upp till 110g) som jag
      Det sätttet finns på lundrgensfiske för 1695 :- med PP!
      Då har du nästan 800 att köpa lite jerkar också
      Ja, det lät ju inte helt fel. Och 800 får man ju 3,2 st av mitt nya favvojerk pig för (om 250 :-/Pig) =)
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ett riktigt skönt jerkspö är Prologic Savagear, framtaget i samarbete med bland andra David Lundqvist och kostar en tusing - rekommenderas varmt!

Discover Prologic, your ultimate destination for high-quality carp fishing gear and tackle. With a passion for innovation and excellence, we provide everything you need to elevate your fishing experience—whether you’re a beginner or a seasoned angler. Join us in creating unforgettable memories on the water!

Pro jerkbait är upp till 80g och Big jerkbait upp till 150g, har själv ett Big jerkbait, det är riktigt styvt (gör det lättare att styra betena om man är nybörjare) och det väger väldigt lite, vilket är skönt då en hel dags jerkande annars kan ta rätt hårt på rygg och axlar.

Har till det en 5501c3, finns ju som sagt 5500c3 om du vill ha högervevad, det är en riktigt bra rulle. Hade nog dock satsat på den nya c4an om jag skulle köpt en idag. Har ännu bättre bromsbrickor och (tror) den är stabilare och/eller mer slitstark i konstruktionen än c3an, men detaljerna finns det de här som kan bättre än vad jag kan.

Lycka till!

Kommentera

6500 c3..............................................

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
            om du tänker dig vikter mellan 30-80 så är daiwa powermesh bland det skönaste spön som finns (enligt min och många andras mening). det finns på lundgrens, likaså ambassadeur JB som är en vettig rulle till en vettig peng. om du vill kunna kasta lite tyngre beten så håller jag med om att RST-heavy är ett bra spö.
            Jag har också hört mycket gott om Powermesh-spöet från en som provat det mesta på den svenska marknaden.

Är du vänsterhänt Brunte?
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Jag har också hört mycket gott om Powermesh-spöet från en som provat det mesta på den svenska marknaden.

Är du vänsterhänt Brunte?
              Inte renodlat, men tonvikten ligger på vänster (dvs fisket) Eller, va fan knepigt att förklara. Tror det finns ett ord för det typ Ambidextros. Hursomhaver, veven på höger sida är det som gäller på både Multi och haspel!
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
                Inte renodlat, men tonvikten ligger på vänster (dvs fisket) Eller, va fan knepigt att förklara. Tror det finns ett ord för det typ Ambidextros. Hursomhaver, veven på höger sida är det som gäller på både Multi och haspel!
                Okej, då fattar jag vad du menar. Btw har du "CP-HOOK" när det liras hockey och innebandy?

Kanske ett Ambidex-spö skulle passa då?
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Okej, då fattar jag vad du menar. Btw har du "CP-HOOK" när det liras hockey och innebandy?

Kanske ett Ambidex-spö skulle passa då?
                  Näpp, inte cp-hook vad det gäller klubbor.

Ha ha, låter som ett riktigt retard-spö, så det skulle med all säkerhet passa mig! =)
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
                    Håller på att försöka bena ut vad fan jag ska ha för grejer. Budget ca 2500 :- (flexibelt) Har försökt läsa på min läxa här på FS, men det gör mig bara mer förvirrad. Har inga större erfarenheter av Multirullar, men ngn gång måste man ju fimpa oskulden
                    Lite kriterier.

Rulle: Budget ca 1500 :- Högervevad och inte alltför stor. Var lite sugen på en Record C51 men den passade tyligen inte till Jerk enl FRB. Shimano Cardiff har oxå varit på tapeten, men där gör mig linspridaren lite förvirrad (dvs att den är fast)
                    Spö: Budget ca 1000 :- och gärna lite längre handtag. Kastvikt upp till 120 gram räcker. Men kan vara flexibel

Nån som har lust att tipsa?
                    Jag vet att det finns tusen likande trådar, men tycker inte riktigt att de stämmer in på mina krav.

//Brunte

Hallå trevligt å hitta fler högervevare här ja är inte heller vänster hänt nämligen.
                    Ja kan ju tipsa om Lf heavy det spöt har ja är jättenöjd , annat skönt spö är Värtan Jerk www.sportfiskeboden.com det ser ut som piglet med handtagen, men är mycket skönare å inte framtungt kostar 895 .

kolla in Rocket 5600 cl kostar 895 på

Den är bronsfärgad å riktigt snygg å veven sitter på rätt sida ja har 6500 den är för stor till jerk 5600 mer lagom.

Å du köp buster jerk i stället viktigt å få en bra start i jerkfisket , the pig är bara dyr å mycket svårare å fiska med.

Kommentera

Det blev till slut en C3:a, riktigt skön. Fast jag har ju inte mkt att jmf:a med.
                      Har inte haft råd att köpa spö än, men kombon C3 och Rozemeijer Jerkmaster Haspel funkar överraskande bra! Blir ett LF Heavy när skattepengarna plingar in!

Tack för alla råd!!!!!
                      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar