Jerkgrejer - stor förvirring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkgrejer - stor förvirring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkgrejer - stor förvirring

Håller på att försöka bena ut vad fan jag ska ha för grejer. Budget ca 2500 :- (flexibelt) Har försökt läsa på min läxa här på FS, men det gör mig bara mer förvirrad. Har inga större erfarenheter av Multirullar, men ngn gång måste man ju fimpa oskulden
    Lite kriterier.

Rulle: Budget ca 1500 :- Högervevad och inte alltför stor. Var lite sugen på en Record C51 men den passade tyligen inte till Jerk enl FRB. Shimano Cardiff har oxå varit på tapeten, men där gör mig linspridaren lite förvirrad (dvs att den är fast)
    Spö: Budget ca 1000 :- och gärna lite längre handtag. Kastvikt upp till 120 gram räcker. Men kan vara flexibel

Nån som har lust att tipsa?
    Jag vet att det finns tusen likande trådar, men tycker inte riktigt att de stämmer in på mina krav.

//Brunte
    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Jag tycker du skall köpa NIC´s Hell Dawg spö, har ett likadant och det är en kastkanon, 2 delat, du får nog det under 1000kr om du hämtar i Sthlm, rulle
    kan jag rekommendera Amb 5500 C3, går också under 1000kr.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
      Jag tycker du skall köpa NIC´s Hell Dawg spö, har ett likadant och det är en kastkanon, 2 delat, du får nog det under 1000kr om du hämtar i Sthlm, rulle
      kan jag rekommendera Amb 5500 C3, går också under 1000kr.
      Hell Dawg:en verkar inte riktig vara det som jag letar efter, C3:an ska kollas upp.
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
        Hell Dawg:en verkar inte riktig vara det som jag letar efter, C3:an ska kollas upp.
        C3an är en riktig go rulle. Har en till jerk å gillar den skarpt. Kolla ifall du kan få klämma på en på ngt ställe. Den är riktigt skön i handen.
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Hell Dawgen är en riktig kastmaskin, dock lite för långt för båt tycker jag, kör mest med den ifrån land. 2-delat, jag har trimmat min 5500 C3:a så den funkar utmärkt att kasta med både otrimmad och trimmad.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
            Hell Dawgen är en riktig kastmaskin, dock lite för långt för båt tycker jag, kör mest med den ifrån land. 2-delat, jag har trimmat min 5500 C3:a så den funkar utmärkt att kasta med både otrimmad och trimmad.
            Jo, fast Hell Dawgen är ju inget jerkspö. 8,6 fot är för långt. Men för att dänga stora softbaits och liknande funkar det säkert fint.

Söker man jerkspö för runt tusingen så skulle jag satsa på ett LF Heavy. Klingan är skön. Spöt har haft lite barnsjukdomar men de ska vara åtgärdade nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
              C3an är en riktig go rulle. Har en till jerk å gillar den skarpt. Kolla ifall du kan få klämma på en på ngt ställe. Den är riktigt skön i handen.
              Jupp, den verkar riktigt fin. Ska försöka leta upp en sådan i närområdet för att få klämma.

Har funderat lite på LF-spön, men jag kan tänka mig att höja ribban till 1500 :-
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
                Jupp, den verkar riktigt fin. Ska försöka leta upp en sådan i närområdet för att få klämma.

Har funderat lite på LF-spön, men jag kan tänka mig att höja ribban till 1500 :-

om du tänker dig vikter mellan 30-80 så är daiwa powermesh bland det skönaste spön som finns (enligt min och många andras mening). det finns på lundgrens, likaså ambassadeur JB som är en vettig rulle till en vettig peng. om du vill kunna kasta lite tyngre beten så håller jag med om att RST-heavy är ett bra spö.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Fast LF-spöna är verkligen bra! Att höja budgeten till 1500 tror jag inte leder till ett bättre spö...om du inte drar iväg ett mail till Attitudebaits och får ett Lamiglas eller Fig Rig för de pengarna. Jag har själv ett Lamiglas Extra heavo, och det är jag mycket nöjd med. Fig Rigen är väl aningens grövre tror jag.

När det gäller rulle är ju 5601 JB bra, fast det gäller att man har någorlunda stora händer...de andra rullarna har jag ingen erfarenhet av.
                  Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
                    om du tänker dig vikter mellan 30-80 så är daiwa powermesh bland det skönaste spön som finns (enligt min och många andras mening). det finns på lundgrens, likaså ambassadeur JB som är en vettig rulle till en vettig peng. om du vill kunna kasta lite tyngre beten så håller jag med om att RST-heavy är ett bra spö.
                    JB:n är väl bara vänstervevad? Det funkar inte, måste ha höger!

Ok, som det ser ut nu: Ambassadeur 5500 C3 och ett RST-Heavy.
                    Men, hur är handtaget på RST-spöet? Det känns som att ett vanligt handtag på ett 6' är lite kort...
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar