Jerkgrejer - stor förvirring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkgrejer - stor förvirring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

... ett mycket bra spö är Sjöbjörnen Jerk, då kan du oxå lägga lite mer pengar på rullen då detta kostar under 1000:lappen. Rullen. Det enda som jag tycker är riktigt viktigt är att det är en lågprofilare, shimanos modeller tex. Det är så oändligt mycket skönare att hålla efter någon timme än att tvingas kupa handen kring en traditionell rulle. Om du ändå tar en "vanlig" rulle så gillar jag nya C4:an... Har en själv och den är mycket pålitlig.

Sorry, läste slarvigt, du har ju redan köpt grejor. De blir säkert kanon...
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
      ... ett mycket bra spö är Sjöbjörnen Jerk, då kan du oxå lägga lite mer pengar på rullen då detta kostar under 1000:lappen. Rullen. Det enda som jag tycker är riktigt viktigt är att det är en lågprofilare, shimanos modeller tex. Det är så oändligt mycket skönare att hålla efter någon timme än att tvingas kupa handen kring en traditionell rulle. Om du ändå tar en "vanlig" rulle så gillar jag nya C4:an... Har en själv och den är mycket pålitlig.

Sorry, läste slarvigt, du har ju redan köpt grejor. De blir säkert kanon...
      Alltid bra att veta vad man missar! Spötips tas fortfarande tacksamt emot...
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

jag tycker att dragon millenium är ett helt underbart spö 2 delat perfekt att ta med i bilen och underbart skönt att drilla med små som stora fiskar
        amatör

Kommentera

Buster Stiff 6F

Jag kan inte förstå vad alla (95%) har emot Stiffen, den är ju hur skön som helst. Är det för att den inte har korkhantag och är ful till utseendet, eller att den för vissa kan kännas alltför styv och förlora en del av "drillningkänslan?

Själv skulle jag satsa på ett Buster Stiff, som är väldigt prisvärd i förhållande till kvalité, bara 850-900kr, och då har man ett bra nybörjarspö. När jag började Jerka, så köpte jag ett Stiff, och min kompis köpte ett Kinetic Jerk upp till 125g.

Och sedan när jag skulle testa hans spö, så svampade det redan med Pig 6' Suspender vilket inte stiffen gjorde. Visst, vissa gillar när spöna svampar lite, och det kan vara härligt med ett lite mjukare spö till beten som exempelvis; Salmo Slider.

Dock är detta bara min åsikt - Det är lättare att lära sig jerkfiska med ett styvt spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
            Det blev till slut en C3:a, riktigt skön. Fast jag har ju inte mkt att jmf:a med.
            Har inte haft råd att köpa spö än, men kombon C3 och Rozemeijer Jerkmaster Haspel funkar överraskande bra! Blir ett LF Heavy när skattepengarna plingar in!

Tack för alla råd!!!!!
            C3:an är jättefin, smörj o fixa så håller den i evighet...

//J
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

Tips!

Varför inte prova fishit's spö?
              Kör själv med Jaxon XT-pro och Amb.C3-funkar kanon.
              Spöt är 2-delat och finns i olika viktklasser.
              Köpte spöt på mässan för 600:- tror nätpriset är sänkt till runt 700 nu.

Kommentera

Gjorde misstaget att köpa jerkgrejer efter lite läsning här inne.......
                Skämt o sido.. Jerk är inget för mig. Kör på mete eller spinn när det gäller gäddan.

Men för att bidra med nåt till tråden. Så har jag oxå ett Sjöbjörnen Jerk spö. Tycker det är riktigt skönt. och bra pris.

Kommentera

tycker helt klart att du ska köpa en ambassadeur 5501 c3.
                  använder själv en sådan och kan rekomendera den starkt.
                  PRIS: ca 1300-1400 kr

spö: tycker jag ett BFT Soft Buster Jerk har inte testat det men många av mina vänner har sådana och tycker dom e super bra. har bara hört gott om det spöt.

PRIS: ca 800-900 kr

Kommentera

Om jag vore dig så skulle jag passa mig för C3:an 5500.
                    både jag, min bror och fiskaren2 äger sånna rullar till jerket och efter många turer nu och typ 1,5 år gamla så börjar dom sjunga på refrängen, jag ger min typ 4 turer till. Då har vi kastat jerkbaits runt 150gram max. Dock en hel del professional overrun då och då och i början men vafan, 3 rullar av samma modell som bara säckar ihop totalt, har smörjt och underhållt rullarna bra med.
                    köp en 5601 C JB eller nått i den stilen
                    Senast ändrad av Guest; 2006-06-04, 14:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
                      Om jag vore dig så skulle jag passa mig för C3:an 5500.
                      både jag, min bror och fiskaren2 äger sånna rullar till jerket och efter många turer nu och typ 1,5 år gamla så börjar dom sjunga på refrängen, jag ger min typ 4 turer till. Då har vi kastat jerkbaits runt 150gram max. Dock en hel del professional overrun då och då och i början men vafan, 3 rullar av samma modell som bara säckar ihop totalt, har smörjt och underhållt rullarna bra med.
                      köp en 5601 C JB eller nått i den stilen
                      Vad är det som har säckat på dem, IAR? Spollager?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57