Har tänkt på detta lite nu eftersom ja fiskar så gott som varje dag och nu efter en tid har ja märkt det ligger taffsar absolut överallt dvs i jigglådor i wobbleraskar och taffsar som är nypta då man stängt dom i all hast. Så hur/vart lägger ni era taffsar utan att förstöra dom.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vart lägga taffsar?
Collapse
X
-
Jag har mina nylontafsar sorterade på samma sätt som du har.
Ibland sorterar jag upp dem i småpåsar, zip-bags, där jag har 2-3st i varje beroende på längd. Då är det lätt att ta med sig så många man behöver och man sliter inte upp 10st som är trasslade utan man plockar fram begränsad mängd.
Brukar även ta ut de jiggarna jag tänkt använda för tillfället och lägga på marken, båten eller vad man nu har.
Brukar göra samma sak med godis också. Tar ett gäng biter(runt 6st) och lägger dem på rad och äter dem i den ordningen jag lagt dem i.Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
-
Ursprungligen postat av joens Visa inläggJag har mina nylontafsar sorterade på samma sätt som du har.
Ibland sorterar jag upp dem i småpåsar, zip-bags, där jag har 2-3st i varje beroende på längd. Då är det lätt att ta med sig så många man behöver och man sliter inte upp 10st som är trasslade utan man plockar fram begränsad mängd.
Brukar även ta ut de jiggarna jag tänkt använda för tillfället och lägga på marken, båten eller vad man nu har.
Brukar göra samma sak med godis också. Tar ett gäng biter(runt 6st) och lägger dem på rad och äter dem i den ordningen jag lagt dem i.
Kommentera
-
Det är bara att börja sortera då och lägg dom sedan som du vill ha dom.
Gör som joens och lägg i zip påsar och så sprider du ut dom lite överallt så att du alltid får med dig om du bara tar lite random beteslådor med när du sticker iväg.
Stoppa ner några i fiskejackan eller byxorna eller tejpa fast en påse på spöet där du aldrig håller.
Själv så har jag en mindre beteslåda med lite blandade saker i, sådant som jag använder ofta där i ligger bland mycket annat en bunt tafsar och den lådan har jag alltid med mig, går jag ut lätt så är den det minsta jag bär. Gör en sådan låda du också!Senast ändrad av FiskeSnuset; 2016-07-13, 04:32.
[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]
Kommentera
-
För förvaring av tafsar till spinnfiske återanvänder jag plastfodral som man får när man köper t.ex. krokar eller beteslås. Jag använder enbart sådana av lite hårdare plast och det fungerar utmärkt.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar