okuma magda 30 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

okuma magda 30

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• okuma magda 30

kommer att köpa 5 stycken okuma magda som jag ska ha till trolling och ismete. dom är använda i 4 sesonger så därför är priset rätt. någon som har några åsikter om rullarna?
    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

lyfter tråden

Kommentera

Fin rulle till havsfiske och trolling men lite väl tung till ismetet. Det är en vuxen rulle med riktigt bra linkapacitet. Bromsen är jämn och fin. Tidigare problem med slirbromsen är ett minne blott. Det enda jag inte gillar med magdan är bromshjulet som känns lite klent då det är gjort i plast.

Knarren är högljudd nog att väcka döda så den trivs vid trolling. Utväxlingen på 4,0/1 känns lite långsam för det mindre fisket men gör sig nog bra med en 15kg torsk på andra sidan linan.

Jag gillar Okumas rullar. Varför betala överpriser när man kan få lika fin fisk för halva priset.

Kommentera

dock är dom begagnade och 4 år, så det är inte den nya modellen, så bromsen är/kan vara ett problem?

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
          dock är dom begagnade och 4 år, så det är inte den nya modellen, så bromsen är/kan vara ett problem?
          Till ismetet tror jag precis vad som helst duger. Vi har landat flera fiskar mot 8kg på en RÖTEN Okuma Brahma 30 och den slirbromsen är nog det värsta jag fiskat med. Nu är det iofs totalt slutkörd, det var väl vad den skiten klarade. Kul att de finaste firrarna hugger på den sämsta skiten dock

Vad jag har hört från trollingfiskare som verkligen testar sina grejor (MÅNGA fisketimmar/år) är att Okumas bromsar suger. I detta fallet har det varit Convectorrullar i två omgångar. Men vem vet, kankse måndagsex. Dessa rullar är ju inte ens billiga, ligger i klass med ambisar.
          sigpic

Kommentera

absolut sant, köper dom för 200 styck, måste byta bort mina wiggler och fish logic. +fot mätaren är ju grymt ball=)

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
              absolut sant, köper dom för 200 styck, måste byta bort mina wiggler och fish logic. +fot mätaren är ju grymt ball=)
              Kostar väl det dubbla nya typ så.
              sigpic

Kommentera

Äldre okuma lär ha haft en fantastiskt dålig broms men en fiskenasare jag pratade med på mässan sa att dom numera var alldeles för bra för att vara så billiga. "En tung konkurent" sa han. Han sålde inte okuma.

En sak som tydligen var viktig med okuma var att den förvarades på rätt sätt när den inte används. Knarren påslagen och bromsen helt utskruvad . (dvs inte åtdragen) Om man förvarar dom med åtskruvad broms riskerar man att den blir sådär ojämn som bara en okumabroms kan bli.

Men faktum är att det nog är den bästa rulle man kan köpa ny för under femhundringen.
                Senast ändrad av Plizken; 2006-04-16, 17:12.
                www.brofiske.net

Kommentera

Verkar som om Svendsen sport äntligen lagt i en högre växel. fick höra för något år sedan att dom skulle vara störst på marknaden 2010. Och RT börjar ju bli hyffsat accepterade, okuma desamma. Prologic verkar iaf börjar på riktigt hög nivå.. Ska bli roligt och se vad nästa steg blir.

Kommentera

Om slirbromsen är dålig prova pudra den med grafitpulver, har fått dem att funka bra med hjälp av detta tycker 200 låter som ett bra pris per styck vad gäller fisket kan jag väl bara säga att det är inga tarponer direkt i våra vatten!!
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57