Börjar bli mer och mer snärjd i metets fasansfulla och prylfixerade värld (Tack för den Richtermo :/) Feederspön i den billigare delen av skalan? Mest för att pröva på, behöver inte vara supah dupah shit.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
RT Geforce Feeder - eller annat märke i samma prisklass?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av BrunteBörjar bli mer och mer snärjd i metets fasansfulla och prylfixerade värld (Tack för den Richtermo :/) Feederspön i den billigare delen av skalan? Mest för att pröva på, behöver inte vara supah dupah shit.Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
jag har ju letat en längre tid efter något bra feeder spö, men känslan jag har fått är att det är svårt att hitta något spö i den prisklassen, det finns ju lite RT alternativ som jag tror ligger i den pris klassen, men shimano och fox har inte några.. kanske att kolla på svenskt mete ifall det är någon som säljer något begagnat drennan feeder eller någon shimano catana för runt 600 borde nog vara möjligt. popup säljer ju något fox spö för 999:- tydligen nedsatt med 300.. det är ju säkert ett hel nice spö. men det är ju över din utsatta budget. broman kostar också mer men dom tror jag inte är i samma liga som fox spöna när det gäller 1000 kr spön.Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
Då är det nog Ron Thompson som gäller.
Dom har nått spö för 300-400:- har jag för mig och ett annat för 500-600:- ungefär. Har RT katalogen hemma, så jag är inte 100% säker på namnen på dom.
Tror det billigaste heter Panther Feeder och det andra Superior Feeder.
Shimano har ett budgetspö också, Hyperloop Feeder för 800:-
Men som du sa, det är en djungel.
Tur att detta forum finns säger jag bara.
Den som har flest prylar när han dör vinner!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MeanMachineHann ändra. Så nu blir det 2500 rullar. Kommer på fredag! Lilla Julafton eller vad?Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BrunteNu vet jag ju inte hur pass billiga feederspön det går att få tag i, men säg upp till 600 bagare då...
MKT prisvärt för de pengarna, har kört allt från markrill till färna under en sesong och dem är helt klart OK.sigpic
Kommentera
-
LIte respons efter all support
Tja. Hittade denna tråd från ifjol nu när jag flummade runt på FS. Det blev inte mycket fiske med mina Shimanospön förra året, men i år har jag klarat av en hel massa pass.
Mitt omdömme om Shimano Nexave Mediumfeederspöna:
+ Otroligt slimmat och smäckert!
+ Superb balans tillsammans med en Super GT-RA 2500:a
+ Massor med känsla i spöet
+ Kastar långt
+ Har strålande nappindikeringskänslighet
+ Bra pris
- Aningen klent till ID-fiske i strömmande vatten! :-(
- Fick reklamera ett av spöna då dels en keramisk ring i en av topparna lossnat, och dels gick det ena spöet av strax nedanför lindningen på holken där man stoppar in quivern, när jag lyfte en mört på ca: 150g. Får ett nytt snart.
Sammantaget är jag kanonnöjd med spöna. Passar PERFEKT till kustmete efter sik, brax, abborre mm. Däremot kommer jag leta upp ett kraftigare spö med mer rygg i för att pressa upp id och brax ur strömmande vatten.
Lite tråkigt med spön som går av och jag hoppas det var en engångsgrej, då jag gillar spöna så skarpt. REKOMENDERAS!
Den som har flest prylar när han dör vinner!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar