Bästa fyndet på mässan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa fyndet på mässan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa fyndet på mässan

Tänkt starta en tråd på vilket som var ditt fetaste fynd på mässan. Själv köpte jag en "gäddbox" modell stor av Fishit, Flambeau Maximizer gav 725:- & prutade hysteriskt (skitkul) utpris i butig brukar ligga på drygt tusingen.

Har du/ni andra tips på handlares reor & priser dela med er.
    [FONT=Arial Black]-Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa livet på ett ben-[/FONT]

Årets skojare var iaf Göteborgarna som krängde rullar och diverse jiggar.
    (Deras monter låg bredvid dom som sålde 2 Westins Jätte för 179kr (fynd !), på samma vägg som Söders-sportfiske hade sin monter)

Dom hade 50% på alla rullar och det satt en vit och en röd lapp på varje kartong.

Där hittade jag bl.a. en Daiwa-rulle med ordinarie pris 1499kr och så fick man 50% rabatt.
    "Du kan få den för 500 spänn, det är inte årets modell men den kostar 1500 normalt", sa han till mig.
    Nu såg den inte speciellt avancerad ut och hade bara 3 kullager,
    så jag avvaktade och tur var väl det.
    Senare såg jag att AB Fiskarnas hade exakt samma Daiwa-rulle i sin monter
    och där kostade den 699kr och man fick 50% rabatt på det !!!

Kommentera

Svår fråga, det jag är mest nöjd med är zalt spöt, det med bästa priset var nog westinerna hos fiskekompaniet, 2 för 100. Fanns inte speciellt många men en del fina färger, iallafall på fredagen.
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy
        Årets skojare var iaf Göteborgarna som krängde rullar och diverse jiggar.
        (Deras monter låg bredvid dom som sålde 2 Westins Jätte för 179kr (fynd !), på samma vägg som Söders-sportfiske hade sin monter)

Dom hade 50% på alla rullar och det satt en vit och en röd lapp på varje kartong.

Där hittade jag bl.a. en Daiwa-rulle med ordinarie pris 1499kr och så fick man 50% rabatt.
        "Du kan få den för 500 spänn, det är inte årets modell men den kostar 1500 normalt", sa han till mig.
        Nu såg den inte speciellt avancerad ut och hade bara 3 kullager,
        så jag avvaktade och tur var väl det.
        Senare såg jag att AB Fiskarnas hade exakt samma Daiwa-rulle i sin monter
        och där kostade den 699kr och man fick 50% rabatt på det !!!
        Köpte 2 westins jätte för 100kr, var i den hallen där dom hade ruskigt långa spön (mete?)... prutade inget på dom men köpte annat och fick en ruskigt ful å stor softbait till halva priset
        Dont u ever argue with an idiot cause he/she will only drag u down to his/hers level and beat u with experience

Kommentera

Fox segelflöten... 99 kr var väl inget att säga om (även om det var betydligt billigare än vad dom såldes för vid introduktionen (ett antal hundra om jag inte minns fel, men det gör jag säkert ). MEN, jag har varit ute efter dem i 2 år utan någon större framgång.

/D

Kommentera

Storms enda bra jigg - fynd

Storms stora suspending jigg (65 gr har jag för mig), 8 st för en hundring. Det var ett riktigt bra köp. Två brukar kosta en hundring.

Kommentera

Hittade inget

Hittade själv inget pangpris på ngt, drennans pikewire som jag använder till ismetetafsar var billigare än här på Åland, så man har blivit lurad hela vintern och betalt dyrt här på Åland, men annars är nästan allt billigare eller samma pris här på Åland som det var på mässan.
              Visst gick det att pruta ner vissa priser , men det gör det alltid här i hemmabutikerna också, till en viss del.
              Jag hade tänkte köpa ett Berkley Signa Pike på mässan men det blev inte, hittade det hemma igår och rätt billigt.
              Perx
              Ursprungligen postat av Ambulanders
              Tänkt starta en tråd på vilket som var ditt fetaste fynd på mässan. Själv köpte jag en "gäddbox" modell stor av Fishit, Flambeau Maximizer gav 725:- & prutade hysteriskt (skitkul) utpris i butig brukar ligga på drygt tusingen.

Har du/ni andra tips på handlares reor & priser dela med er.
              Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Järnet

Fig Rig Jerkspön hos Nya Sporting...jävligt sjyssta

Kommentera

Skulle väll vara gratis slangbellan från fiskekompaniet :P

Annars som jag betalade var det en Shimano stradic rulle 2500..Betalde 900 för den
                  Specimen fishing for life

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
                    Svår fråga, det jag är mest nöjd med är zalt spöt, det med bästa priset var nog westinerna hos fiskekompaniet, 2 för 100. Fanns inte speciellt många men en del fina färger, iallafall på fredagen.
                    Det för 995 som tog upp till 140gr typ? Var duktigt sugen på ett sånt, berätta gärna vad du tycker om det efter provfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 427 svar
                    239 608 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg emilone
                    av emilone