Ny shimanorulle, men vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny shimanorulle, men vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny shimanorulle, men vilken?

Tjenare, min biomaster 2500fb e bortom räddning och har tjänat mig väl dessa 3 korta år ... Tror den blev sämre å sämre efter Abu rocket oil men bara en teori...Nu behöver jag en nytt pålitligt slagskepp å till slut har ja hittat några alternativ...vanquish,nya twinpower,eller helt enkelt en ny biomaster? Har ni några erfarenheter av vanquish el 15twinpower eller nån annan bättre rulle ja missat?Glöm stradic, rarenium å Abu rullarna litar jag inte på förrän de går tillbaka till goldmax tiden,ute efter en stabil å stark rulle i 2500 -3000 storlek,mest gäddfiske med maxvikter på -80g med 9fots spö...skitfiske på er

Du måste ha fått ett måndags exemplar eller varit väldigt elak mot rullen... Ska du fiska 80g och uppåt i längden ska du ha en 4000 rulle... Du kanske har belastat rullen för hårt.. Själv kör jag mest shimano sustain rullar och har aldrig haft några problem. Twinpower, sustain, biomaster och stella är rullar som garanterat klarar jobbet.

/ Matte

Kommentera

Rocket oil har inget att göra i en kaffekvarn.
      Jag såg att japanerna har börjat specca rullarna vilket jag tycker är perfekt för haspelfolket
      Såg att dem kasta över spolar på större växelhus, snabba på oscilleringen för flätlinor och olika utväxlingar.
      Och Goldmax har aldrig varit bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Caesarsaurus Visa inlägg
        Tjenare, min biomaster 2500fb e bortom räddning och har tjänat mig väl dessa 3 korta år ... Tror den blev sämre å sämre efter Abu rocket oil men bara en teori...Nu behöver jag en nytt pålitligt slagskepp å till slut har ja hittat några alternativ...vanquish,nya twinpower,eller helt enkelt en ny biomaster? Har ni några erfarenheter av vanquish el 15twinpower eller nån annan bättre rulle ja missat?Glöm stradic, rarenium å Abu rullarna litar jag inte på förrän de går tillbaka till goldmax tiden,ute efter en stabil å stark rulle i 2500 -3000 storlek,mest gäddfiske med maxvikter på -80g med 9fots spö...skitfiske på er
        Jag hade valt en rulle i 4000stl precis som föregående talare. Bromsen på 2015Twinpowern (har själv skaffat twinpower fast i XG (6.2:1) utförande som är klockren) är lysande och kommer göra jobbet utan tvekan. Jag hade valt mellan Twinpower eller Sustain (där sistnämnda förmodligen kommer komma i ny tappning inom ett par år) där jag också kommer tillägga att bromsen är tipptopp och kommer funka finemang. Sustain är en riktig pansarvagn och funkar bra även under oömma handlag (har en själv till HÖ fisket i 2500 utförande). Anledning till att jag väljer bort "den gamla" Vanquish är endast p.g.a. detta (http://japantackle.com/spinning-reel...6vanquish.html). Nytt och kommer först 2017-2018 här i Sverige. Lite synd att nordmark är så in i hvete långsamma med att ta in nya produkter.

För övrigt så är Bantam oil det som shimano använder och endast den oljan som rekommenderas till shimanos rullar (http://japantackle.com/tools-and-oth.../to000087.html). Både Shimano och Nordmark själva använder denna oljan.
        Senast ändrad av jockegbg; 2016-04-08, 22:32.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 602 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40