Daiwa cygnus?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa cygnus??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa cygnus??

Har börjat gå över mer o mer mot spinn istället för haspel, dock så tycker jag att min Eon 5600 har 3 fel:

1: Den e högervevad.
    2: Lite väl stor o klumpig.
    3: lite svår o kasta mindre drag med (9-16 g)

Skulle Daiwa cygnus kunna vara en bra ersättare till det lättare spinnfisket??
    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Jag skulle nog satsa på en något mer avancerad rulle, typ en citica eller en curado eller, om du har råd, en scorpion 1000 eller en mörrum. Om det nu är daiwa som lockar så ligger nog td-s bäst till (fast löjligt dyr).

Vet inte hur tillgängligheten på dessa rullar är i sverige och europa, citican och mörrumen finns men scorpion och td-s finns bara på japanska marknaden (andra ställen också men då som specialimport). Curado tror jag är en amerikansk modell.

Det är något dyrare rullar jag räknat upp här men jag vill påstå att du tjänar på det i längden. Bästa kvaliteten hittar du på rullar för japanska marknaden, sen kommer usa och europa i ungefär samma klass.

För ytterligare information kan du titta på http://www.japantackle.com/index.html och läsa Jun's rekommendationer.

Får rätta mig själv: TD-S är tydligen en amerikansk modell, jag blandade ihop den med TD Steez som är en japansk modell.

Fotnot: Har själv beslutat mig för att köpa en scorpion 1000 till mitt lätta spinnfiske på grundval av de rekommendationer som finns på ovan nämnda site. Kommer att paras ihop med antingen ett Fenwick Ironhawk 4 - 24 eller något likartat spö, typ Berkley Skeletor 4 - 20.
    Senast ändrad av ps; 2006-03-20, 23:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
    3 427 svar
    239 598 visningar
    12 gillar
    Senaste inlägg emilone