Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Den är riktigt fin Ge fan i våra vatten rullen, stod 8,30 vid mässan i morse
    Tjenixen,
    Jag var också en av dem som stod i kön för köpa en av denna rulle. Jag tog mig dit för köpa en riktig snygg rullen som kan vara bland de sista "Made in Sweden" rullar som lämnar fabriken i Svängsta. Kändes som en skön/intressant/rolig historia/fin koppling för mig, "sista" "Made in Sweden", köpt på mässan genom sportfiskarna och denna specifika rullen (nr 49). Det var bara lägga några extra hundringar än att köpa typ en ny JB i affären och det var också en 4601 storlek, som jag tycker om, som inte kommer ut på marknaden (begagnat och affär) för ofta. Och det kommer väl inte vara mer nu tänkte jag.

Så nu till antiklimaxen, jag tänkte inte så mycket på alla samlare och läste inte riktigt ordet samlarobjekt som Sportfiskarna skrev i sin annons utan fastnade på utseende och storleken på rullen och det andra jag skrev innan . Ser nu en dag efter att de kommer säljas för typ 6000:- på tradera. Tråkig utveckling tycker jag då jag köper saker att använda det och inte samla damm. Så min fråga är hur ni alla ser denna rulle, ska det vara en samlarrulle eller ska den användas som rullar är framtagna för (som jag vill se det som)? För mig är runda ambassadeurer pansavagnar som är lätta att göra service på och är lätt/billigt att hitta reservdelar till (hoppas det håller i sig i framtiden också).
    Alman Cosmoz 08 Vad är anledningen ni köpte denna rulle. Ser ni det som en samlarrullen som ska samla damm i ett skåp, sälja vidare eller fiska med den? Hur ser ni andra på fiskesnack detta?

Jag köpte en Svartzonker 4601 rulle förra året och det var också begränsad rulle. Är det också en samlarrulle? Den fick iallafall fin tid förra säsongen och kommer få det denna säsong också. Den rullen gjorde jag föll för 4601 storlek/modellen :P.

Lägger in mina två 4601 rullar för lite ögongodis och de kommer bli mer ögongodis med tiden jag använda dem
    Click image for larger version  Name:	IMG_2191.jpg Views:	0 Size:	1.46 MB ID:	2652404

//Jonas
    Senast ändrad av Jonroo; 2025-03-16, 12:28.

Kommentera

• Som på Jonroo fråga. Spara som samlarobjekt eller använda så säger jag använda på dem. Designen på rullen vänder sig i första hand till de som vanligtvis fiskar med lågprofil och andra lite mer "moderna" rullar. Frågan är hur stort intresset är i den gruppen om några år av runda ambassadeurer? Vi andra som både samlar och fiskar oerhört mycket med runda Ambassadeurer, många av oss skulle inte ens vilja röra vid dessa tatuerade rullar med beastvevar.
      Så den mest hängivna gruppen försvinner från eventuella budgivningar.
      Vill du av nostalgiska skäl spara rullen, absolut ! Men jag tror inte det blir någon vidare investering. Men jag kan ha fel..

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Som på Jonroo fråga. Spara som samlarobjekt eller använda så säger jag använda på dem. Designen på rullen vänder sig i första hand till de som vanligtvis fiskar med lågprofil och andra lite mer "moderna" rullar. Frågan är hur stort intresset är i den gruppen om några år av runda ambassadeurer? Vi andra som både samlar och fiskar oerhört mycket med runda Ambassadeurer, många av oss skulle inte ens vilja röra vid dessa tatuerade rullar med beastvevar.
        Så den mest hängivna gruppen försvinner från eventuella budgivningar.
        Vill du av nostalgiska skäl spara rullen, absolut ! Men jag tror inte det blir någon vidare investering. Men jag kan ha fel..
        Tjena.

Jag fiskar med alla mina rullar som står i vitrinskåpet. Alltså även min gamla rariteter som dom flesta samlarna skulle bli galna om dom såg mig fiska med dom :-) Dock är jag väldigt pedantisk med alla mina rullar.

Med det sagt så kommer jag inte fiska med GV rullen. Finns bara 100 av den och den sista GV rullen som kommer ut ur svängsta så är den speciell för mig. Vad andra tycker är lite skitsamma. För mig är det en symbolisk rulle helt enkelt och kommer inte få se något vatten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Tjena.

Jag fiskar med alla mina rullar som står i vitrinskåpet. Alltså även min gamla rariteter som dom flesta samlarna skulle bli galna om dom såg mig fiska med dom :-) Dock är jag väldigt pedantisk med alla mina rullar.

Med det sagt så kommer jag inte fiska med GV rullen. Finns bara 100 av den och den sista GV rullen som kommer ut ur svängsta så är den speciell för mig. Vad andra tycker är lite skitsamma. För mig är det en symbolisk rulle helt enkelt och kommer inte få se något vatten.
          Man gör precis som man vill med sina rullar. Frågan var ju om man vågar fiska med den eller om den bör ställas undan. Och värde mässigt finns det rullar som kommer vara mer värda än den.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Man gör precis som man vill med sina rullar. Frågan var ju om man vågar fiska med den eller om den bör ställas undan. Och värde mässigt finns det rullar som kommer vara mer värda än den.
            Japp och mitt svar är att jag kommer att ställa undan den trots högt/lågt värde :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Japp och mitt svar är att jag kommer att ställa undan den trots högt/lågt värde :-)
              Vad som är värdefullt för dig bestämmer du själv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
              6 svar
              10 359 visningar
              19 gillar
              Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57