Ursprungligen postat av Cosmoz 08
Visa inlägg
Jag var också en av dem som stod i kön för köpa en av denna rulle. Jag tog mig dit för köpa en riktig snygg rullen som kan vara bland de sista "Made in Sweden" rullar som lämnar fabriken i Svängsta. Kändes som en skön/intressant/rolig historia/fin koppling för mig, "sista" "Made in Sweden", köpt på mässan genom sportfiskarna och denna specifika rullen (nr 49). Det var bara lägga några extra hundringar än att köpa typ en ny JB i affären och det var också en 4601 storlek, som jag tycker om, som inte kommer ut på marknaden (begagnat och affär) för ofta. Och det kommer väl inte vara mer nu tänkte jag.
Så nu till antiklimaxen, jag tänkte inte så mycket på alla samlare och läste inte riktigt ordet samlarobjekt som Sportfiskarna skrev i sin annons utan fastnade på utseende och storleken på rullen och det andra jag skrev innan

Alman Cosmoz 08 Vad är anledningen ni köpte denna rulle. Ser ni det som en samlarrullen som ska samla damm i ett skåp, sälja vidare eller fiska med den? Hur ser ni andra på fiskesnack detta?
Jag köpte en Svartzonker 4601 rulle förra året och det var också begränsad rulle. Är det också en samlarrulle? Den fick iallafall fin tid förra säsongen och kommer få det denna säsong också. Den rullen gjorde jag föll för 4601 storlek/modellen :P.
Lägger in mina två 4601 rullar för lite ögongodis och de kommer bli mer ögongodis med tiden jag använda dem

//Jonas
Kommentera