Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    En undran från en som inte haft en 4601 c3 high speed -,knappen on/off vad är det på högra gaveln ?
    Jag funderade på detsamma!
    Känslan är att man har klämt på en gavel från 6500 C3 2-Speed. Isåfall är det en knarr.
    Annars finns det CA-modeller med knarr på "mindre" rullar, men det ska inte vara knarr på vanlig 4601 C3.​

Kommentera

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
      Det är bara att gratulera!
      Var förbannat rädd om den kvinnan!!
      Min skulle aldrig ens drömma om ett så ädelt initiativ…
      Man är ju både avis undrar givetvis hur du burit dig åt för att lyckats komma i åtnjutande av så furstlig behandling?
      Ligger ngn form av oerhört lyckat träningsprogram bakom?
      Infernaliskt tacksamt om du delger en stackars sate hur du gått tillväga!

Ja.

(Mansplaining följer) När man träffas i vuxen ålder (vid 40 - vi har sedan dess varit ett par i 20 år) och båda har haft ett liv innan kan man gå till väga på flera sätt. Ett sätt är att acceptera den andra. Att släppa tanken om att han/hon (bara) är ett bra utgångsläge - ett förändringsprojekt. Jag upplever att de flesta (dvs jag själv och mina före detta samt det jag observerat i min umgängeskrets i övrigt) tidigare i livet ser en ny partner som ett utgångsläge - att ändra på. Vi hade båda och samtidigt kommit fram till att vid ett visst läge i livet bör man ha kommit fram till vem man är. Och att ens partner också gjort det. Öppna ögon. Att köpa läget - med för- och nackdelar. Om fördelarna överväger och man kan stå ut med nackdelarna - jackpott! Att vara sig själv och också tillåta ens partner att vara det. Galet bra. Borde ha kommit på det vid 25. Kanske är lite korkad för det tog 15 år till.

"Flera sätt" skrev jag i början. Det andra sättet är att man fortsätter som man alltid har gjort. Ens partner är ett utgångsläge (och att man själv också är det - sett från ens partners håll). Så kan man hålla på och försöka ändra på varandra.

Vetenskapen säger att man inte kan ändra på någon, i grunden, efter fem års ålder.

Min fru vet att jag är en samlare. Jag var det när vi träffades. Hon vill göra mig lycklig. Jag vet vad som gör henne lycklig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 410 svar
      238 495 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg Retroräven  
      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01