Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag bjuder på lillebror och storebror.

Click image for larger version

Name:	20241127_203241.jpg
Views:	13
Size:	2,33 MB
ID:	2649183

Kommentera

• [QUOTE=engqvist;n2649182]Jag bjuder på lillebror och storebror.

Den lillebror skulle jag vilja bjuda på

Kommentera

• [QUOTE=Piscantur stercore;n2649176]Vackert!

Förstår att du har separationsångest, det hade jag oxå haft.
        Men när vi nu ändå är inne på 40 spåret så kan vi väl lika bra fortsätta, dock utan julduk.

Fina grejer!

När ändå julduken var framme och jag såg en Gunnar, så jämförde jag uppfattning av färger igen. Kanske orättvist dålig belysning, men hjärnan spelar mig ett spratt ändå...

Name:	20241127_183735.jpg
Size:	2,97 MB
ID:	2649187 Click image for larger version

Name:	20241127_183854.jpg
Views:	12
Size:	3,06 MB
ID:	2649188 Click image for larger version

Name:	20241127_184001.jpg
Size:	1,51 MB
ID:	2649189

Kommentera

• [QUOTE=Thorns;n2649186]
          Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
          Vackert!

Förstår att du har separationsångest, det hade jag oxå haft.
          Men när vi nu ändå är inne på 40 spåret så kan vi väl lika bra fortsätta, dock utan julduk.

Fina grejer!

När ändå julduken var framme och jag såg en Gunnar, så jämförde jag uppfattning av färger igen. Kanske orättvist dålig belysning, men hjärnan spelar mig ett spratt ändå...

Click image for larger version  Name:	20241127_183735.jpg Views:	0 Size:	2,97 MB ID:	2649187 Click image for larger version  Name:	20241127_183854.jpg Views:	0 Size:	3,06 MB ID:	2649188 Click image for larger version  Name:	20241127_184001.jpg Views:	0 Size:	1,51 MB ID:	2649189
          Vill minnas att du hade bry med färgblindhet?
          Men jag vet inte i vilken omfattning du menar att hjärnan spelar dig ett spratt, elr om du möjligen spelar mig och andra ett medvetet spratt genom att blåsa oss på bilder?(:

Edit:
          Och så ”landade” bilderna givetvis direkt efter att jag postat mina rader…..

Edit 2:
          Är den i mitten på översta bilden månne en 35 CS Rocket?
          Senast ändrad av Piscantur stercore; igår, 22:09.

Kommentera

• [QUOTE=Piscantur stercore;n2649191]
            Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg

Vill minnas att du hade bry med färgblindhet?
            Men jag inte i vilken omfattning du menar att hjärnan spelar dig ett spratt, elr om du möjligen spelar mig och andra ett medvetet spratt genom att blåsa oss på bilder?(:

Edit:
            Och så ”landade” bilderna givetvis direkt efter att jag postat mina rader…..

Haha ja. Mitt färgseende är definitivt defekt, i synnerhet i samband med dålig belysning. Vi jämförde i somras Maroon och konstaterade att min 4601 med svart klistermärke tenderade att ha en kallare nyans än min 6500 2-speed med klistermärke i guld. För mig renderar det två olika färger på rullarna.

I detta fallet ändrar det svarta klistermärket hur jag uppfattar Gun-färgen till skillnad från den med klistermärke i silver. Även emblemet på gaveln i guld vs. silver ändrar helheten.

Kommentera

• [QUOTE=Thorns;n2649192]

Haha ja. Mitt färgseende är definitivt defekt, i synnerhet i samband med dålig belysning. Vi jämförde i somras Maroon och konstaterade att min 4601 med svart klistermärke tenderade att ha en kallare nyans än min 6500 2-speed med klistermärke i guld. För mig renderar det två olika färger på rullarna.

I detta fallet ändrar det svarta klistermärket hur jag uppfattar Gun-färgen till skillnad från den med klistermärke i silver. Även emblemet på gaveln i guld vs. silver ändrar helheten.
              Ja jag hade det på känn, men att vi med gemensamma krafter då redde ut det.
              Men är det inte mer än lovligt fakirstuk att ge sig på att färgbestämma i dålig belysning?
              Det tycker iaf jag med mina gubbaögon, och då har jag ändå mig veterligt hyfsat färgseende trots tilltagande ålder.

Är den i mitten på översta bilden månne en 35 CS Rocket?​

Kommentera

• [QUOTE=Piscantur stercore;n2649193]

Ja jag hade det på känn, men att vi med gemensamma krafter då redde ut det.
                Men är det inte mer än lovligt fakirstuk att ge sig på att färgbestämma i dålig belysning?
                Det tycker iaf jag med mina gubbaögon, och då har jag ändå mig veterligt hyfsat färgseende trots tilltagande ålder.

Är den i mitten på översta bilden månne en 35 CS Rocket?​
                Korrekt, 3500 CS Rocket IAR.
                Den fick även prova julduken ihop med småttingarna.

Name:	20241127_190439.jpg
Views:	0
Size:	1,30 MB
ID:	2649195

Kommentera

• [QUOTE=Piscantur stercore;n2649193]

Jo, jag har en tendens att landa i självtortyr, ältande och andra energiförbrukande funderingsloopar.
                  Även att samla på Ambassadeurer är väl en självplågande syssla? Även om den stundvis ger enorma peakar i belöningssystemets kurva...
                  Senast ändrad av Thorns; igår, 22:52.

Kommentera

• [QUOTE=Thorns;n2649196]

Jo, jag har en tendens att landa i självtortyr, ältande och andra energiförbrukande funderingsloopar.
                    Även att samla på Ambassadeurer är väl en självplågande syssla? Även om den stundvis ger enorma peakar i belöningssystemets kurva...
                    Nu är det inte så att jag på ngt sätt ämnar att racka ner på de andra småttingarna, tvärtom!
                    Men det tillhör ju inte direkt vanligheterna här i livet att skåda en 35 raket!

Ja frånsett självtortyr (hitintills) är det bara att bryta ihop och erkänna sig skyldig till resterande åkommor, detta inklusive det envetna och långlivade Ambassadeur viruset.
                    Fast fan vet vid närmare eftertanke om man inte kan kalla den blodiga proceduren som det innebär att klippa tånaglar behäftade med nageltrång för just självtortyr….
                    Detta ger garanterat inga enorma peakar i belöningssystemet, men det har ju däremot onekligen inträffat några gånger genom åren på Amba fronten.

Är du möjligen pigg på en utmaning att kulörbestämma några Ambor via bilder?
                    Vi snackar då om rullar som inte släppts med klisterremsor från fabrik, närbilder utlovas tagna i dagsljus, och garanti lämnas härmed att rullarna isf inte fotas på julduk!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57