Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
[QUOTE=Piscantur stercore;n2649176]Vackert!
Förstår att du har separationsångest, det hade jag oxå haft.
Men när vi nu ändå är inne på 40 spåret så kan vi väl lika bra fortsätta, dock utan julduk.
Fina grejer!
När ändå julduken var framme och jag såg en Gunnar, så jämförde jag uppfattning av färger igen. Kanske orättvist dålig belysning, men hjärnan spelar mig ett spratt ändå...
- Gillar 1
Kommentera
-
[QUOTE=Thorns;n2649186]Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inläggVackert!
Förstår att du har separationsångest, det hade jag oxå haft.
Men när vi nu ändå är inne på 40 spåret så kan vi väl lika bra fortsätta, dock utan julduk.
Fina grejer!
När ändå julduken var framme och jag såg en Gunnar, så jämförde jag uppfattning av färger igen. Kanske orättvist dålig belysning, men hjärnan spelar mig ett spratt ändå...
Men jag vet inte i vilken omfattning du menar att hjärnan spelar dig ett spratt, elr om du möjligen spelar mig och andra ett medvetet spratt genom att blåsa oss på bilder?(:
Edit:
Och så ”landade” bilderna givetvis direkt efter att jag postat mina rader…..
Edit 2:
Är den i mitten på översta bilden månne en 35 CS Rocket?Senast ändrad av Piscantur stercore; Idag, 22:09.
Kommentera
-
[QUOTE=Piscantur stercore;n2649191]Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
Vill minnas att du hade bry med färgblindhet?
Men jag inte i vilken omfattning du menar att hjärnan spelar dig ett spratt, elr om du möjligen spelar mig och andra ett medvetet spratt genom att blåsa oss på bilder?(:
Edit:
Och så ”landade” bilderna givetvis direkt efter att jag postat mina rader…..
Haha ja. Mitt färgseende är definitivt defekt, i synnerhet i samband med dålig belysning. Vi jämförde i somras Maroon och konstaterade att min 4601 med svart klistermärke tenderade att ha en kallare nyans än min 6500 2-speed med klistermärke i guld. För mig renderar det två olika färger på rullarna.
I detta fallet ändrar det svarta klistermärket hur jag uppfattar Gun-färgen till skillnad från den med klistermärke i silver. Även emblemet på gaveln i guld vs. silver ändrar helheten.
Kommentera
-
[QUOTE=Thorns;n2649192]Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
Haha ja. Mitt färgseende är definitivt defekt, i synnerhet i samband med dålig belysning. Vi jämförde i somras Maroon och konstaterade att min 4601 med svart klistermärke tenderade att ha en kallare nyans än min 6500 2-speed med klistermärke i guld. För mig renderar det två olika färger på rullarna.
I detta fallet ändrar det svarta klistermärket hur jag uppfattar Gun-färgen till skillnad från den med klistermärke i silver. Även emblemet på gaveln i guld vs. silver ändrar helheten.
Men är det inte mer än lovligt fakirstuk att ge sig på att färgbestämma i dålig belysning?
Det tycker iaf jag med mina gubbaögon, och då har jag ändå mig veterligt hyfsat färgseende trots tilltagande ålder.
Är den i mitten på översta bilden månne en 35 CS Rocket?
Kommentera
-
[QUOTE=Piscantur stercore;n2649193]Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
Ja jag hade det på känn, men att vi med gemensamma krafter då redde ut det.
Men är det inte mer än lovligt fakirstuk att ge sig på att färgbestämma i dålig belysning?
Det tycker iaf jag med mina gubbaögon, och då har jag ändå mig veterligt hyfsat färgseende trots tilltagande ålder.
Är den i mitten på översta bilden månne en 35 CS Rocket?
Den fick även prova julduken ihop med småttingarna.
Kommentera
-
[QUOTE=Piscantur stercore;n2649193]Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
Även att samla på Ambassadeurer är väl en självplågande syssla? Även om den stundvis ger enorma peakar i belöningssystemets diagram...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar