Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    https://www.purefishing.jp/product/a...ory-tuned.html

En ny 4000! Trodde abu skulle sluta med den storleken. Ett ljus i mörkret.
    Kul med en hyllning till denna klassiker, men troligen lär den inte hamna på annat än den japanska marknaden.
    ​​​​​

Kommentera

• Jisses!!

4600 CA den var trevlig, mycket trevlig

Kommentera

• Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

Kul med en hyllning till denna klassiker, men troligen lär den inte hamna på annat än den japanska marknaden.
        ​​​​​
        Nej Abu här gör allt för vi ska undvika att köpa runda svensktillverkade ambassadeurer. Och de lyckas väldigt bra med det tyvärr. Inom så lite kanske som 5år måste vi importera svensktillverkade ambassadeurer från Japan om vi vill köpa nya är jag rädd för.

Kommentera

• Nya tag med ”Frankenstein-amban” utan linspridare. En 6500 CS Rocket Chrome fick sätta livet till. Aningen risig färgsättning kanske men nu funkar den som den ska med spolcentrering och allt så jag är supernöjd. Ska bli kul att testa.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore
            Vad jag däremot inte kan förstå är på vilket sätt ABU skulle tjäna på att medverka till detta, jag menar snacka om att isf skjuta sig själv i foten
            Jag skulle gissa att det möjligen är större marginaler på de asientillverkade rullarna samt att ABU följer det som efterfrågas.
            Rör mig en del i mer moderiktiga fiskekretsar och vet inte när jag hörde någon ens prata om Ambassadeurer senast.
            Det är till 90% lågprofilare som intresserar, resterande 10 är Conquest.

Kommentera

• Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg
              Nya tag med ”Frankenstein-amban” utan linspridare. En 6500 CS Rocket Chrome fick sätta livet till. Aningen risig färgsättning kanske men nu funkar den som den ska med spolcentrering och allt så jag är supernöjd. Ska bli kul att testa.
              Jag tycker den ser trevlig ut! Fiskar du med den?

Kommentera

• Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                Jag skulle gissa att det möjligen är större marginaler på de asientillverkade rullarna samt att ABU följer det som efterfrågas.
                Rör mig en del i mer moderiktiga fiskekretsar och vet inte när jag hörde någon ens prata om Ambassadeurer senast.
                Det är till 90% lågprofilare som intresserar, resterande 10 är Conquest.
                Samma här, känner ingen som fiskar med en ambassadeur längre.
                Har sett en del av deras lågprofilare packa ihop under åren med, har försökt förklara att det finns något som heter service.
                Men det är tydligen roligare att byta till det senaste hela tiden.
                Visst handlas det en hel del rullar här med men knappast för dom packar ihop. Sen får man ju dra sitt strå till stacken så det inte blir som engqvist förutspår :⁠-⁠)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Jag tycker den ser trevlig ut! Fiskar du med den?
                  Inte testat den än men planen är att den ska hänga med till nord-Norge i sommar som ett komplement till tyngre utrustning. Kanske till lite stor-sej mm. Men den får följa med i vår på gäddfiske så jag får testa den. Ingen aning om hur den kommer vara att kasta med. Blir spännande!

Kommentera

Nya tag med ”Frankenstein-amban” utan linspridare. En 6500 CS Rocket Chrome fick sätta livet till. Aningen risig färgsättning kanske men nu funkar den som den ska med spolcentrering och allt så jag är supernöjd. Ska bli kul att testa.
                    Riktigt snygg!
                    Varför blev det problem med centreringen? Ändra du något mer än bara stativet? Annars ska väl centreringskopparna göra sitt jobb, möjligen ihop med några shims i dom.

Kommentera

Inte testat den än men planen är att den ska hänga med till nord-Norge i sommar som ett komplement till tyngre utrustning. Kanske till lite stor-sej mm. Men den får följa med i vår på gäddfiske så jag får testa den. Ingen aning om hur den kommer vara att kasta med. Blir spännande!
                      Spännande! Jag har kastat lite med CT men då med magnetbroms men det lär ju funka bra även med centrifugalbroms. Jag kanske kan ha en magnetbroms liggandes här nånstans...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40