Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vi entusiaster som köpt och köper på oss många klassiska Ambassadeur. Vi vårdar och gör service regelbundet och inte pga av att de havererar vi köper flera klassiska.
    Största marknaden är ändå vanliga fiskare som kanske köper en ny rulle med ett antal års mellanrum.
    Även om du misshandlar en klassisk rulle så håller den några år och marknaden för klassiska rullarna blir tillslut mättad. Sedan aspekten med att de häftiga stjärnorna på Youtube har rymdrullar i plast och många sneglar dit.

Klicken som uppskattar en klassisk rulle med kvalité och historia blir mindre och mindre, även om vi är många som håller Ambassadeur kärt är vi ändå för få i världen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

Klicken som uppskattar en klassisk rulle med kvalité och historia blir mindre och mindre, även om vi är många som håller Ambassadeur kärt är vi ändå för få i världen.
      Word. Sorgligt, men ändå så sant.

Kommentera

• Med tanke på att jag fortfarande inte sett någon Napp och Nytt undrar jag!
        Tillverkas fortfarande C3 och C4?

Jag är lite sugen beställa en svart 100 år men har redan den gråa och även den röda som Magnus tog fram. 500 lär väl gå åt misstänker jag.

Kommentera

• ABU kunde tillverka enbart 2500C och sälja för femtio långsjalar styck till japanerna, det är väl enda sättet att behålla verksamheten lönsam/kvar i Sverige.

Kommentera

• Fick hem denna skönhet idag. Denna kommer jag att byta till UT powerdrag och så har jag en ny oldschool powervev som ska på. Sen bär det av till Älvkarleby :-) Click image for larger version

Name:	20220627_172540.jpg
Views:	476
Size:	2,73 MB
ID:	2602523

Kommentera

• Min PM 6600W har märkningen OA. Någon som vet vad den betyder?
              Bifogade filer

Kommentera

• Tjena. Fick hem en syncro idag men till min förfäran såg jag att detta inte var stämplad med made in Sweden.

Jämförde med min andra syncro som är made in Sweden och min fråga är vad som är skillnaden förutom några mindre kosmetiska skillnader.

Mörrum kanske vill svara :-)
                Bifogade filer

Kommentera

• Rullen med det "glansiga" stativet är icke made i Sweden rullen. Är det någon som håller koll på skillnaderna?

Kommentera

• Den glansiga är antagligen tillverkad i Taiwan enligt samma spec som de svensktillverkade. Det var innan de kinesiska 7000i gjorde sin tveksamma entré.
                    UT skrev lite om dessa i en post från 2009.

Kommentera

• Ok. Så det är i princip samma rulle fast tillverkad i Taiwan. Nörd som man är vill man ju ha made in Sweden på gavlarna men den funkar väl att fiska med. Får de hur kromet håller över tid.

Annars var rullen lite mindre "glappig" en made i Sweden rullen. Till min förvåning verkar det som tolleranserna är lite bättre på Taiwan rullen konstigt nog. Kan vara så att rullen är mindre använd/sliten helt enkelt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 410 svar
                      238 538 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Retroräven  
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01