Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore

Var oxå inne på den linjen, men så ”snubblade” jag över detta till mkt bra pris i samband med att jag letade efter ett nytt chassi till en Pro Max 1600.
    Vill själv oxå ha det till att 4600 chassit på bilderna kommer passa, men det vore ju surt om inte…
    Sunt därför att kunna få lite support här, tackar!
    Jag tror också att det kommer att passa, men en varning för att stiftet från tumtangenten inte passar med bromsgaveln. Stativet på bilden förbryllar mig lite då reservdelsnumret först kommer från en 4600 Royal Gold LE (89-0) men rullfotsnumret på det ser ut att vara 070007.
    En sak som däremot är säker är att du inte kommer att kunna ha någon "tumbrygga" om du nu skulle vilja det. Och istället kommer du alltid att se de två hålen i stativet på motsvarande plats...
    Den modell av tumbrygga som satt på Royal Gold går inte att köpa som reservdel tyvärr.
    Senast ändrad av FRB; 2022-04-24, 08:21.

Kommentera

• Fina rullar!
      Det kan vara en anledning till blygseln. Mina ambor, speciellt 7-tusingarna (utom compacten hittills) har alla märken och repor efter användning. För mig har det här blivit en fin tråd för monterrullar, fantastiska pjäser att beskåda. Men mina ärrade bruksrullar tillhör en annan kategori, som alla bär på fina och dråpliga minnen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
        Fina rullar!
        Det kan vara en anledning till blygseln. Mina ambor, speciellt 7-tusingarna (utom compacten hittills) har alla märken och repor efter användning. För mig har det här blivit en fin tråd för monterrullar, fantastiska pjäser att beskåda. Men mina ärrade bruksrullar tillhör en annan kategori, som alla bär på fina och dråpliga minnen.
        Jag ser gärna fler bruksrullar i tråden, med mods, repor och bucklor och gärna med en tillhörande historia eller anekdot till. Mycket intresantare för mig än putsrullar.

Kommentera

• Här är några av mina 7000 rullar som jag fiskar med.

Bild nummer ett: ambassadeure 7000B helt original. Har bara optimerat med fett och olja på rätt ställen. Jag har även bakat bussningarna i ugnen och impregnerat dom i rocket fuel red label. Sen har vi min c3a som har fått UT bromspaket och rengjorda lager.

Bild nummer två har vi Mörrum 7700cl. Helt original med rengjorda lager, och den svarta är en 7000c även den helt original med rengjorda lager.

Bild nummer tre är väl egentligen ingen 7000 rulle utan en 6000 med en djupare spole. Sen är spolupphängningen inte samma som en vanlig 6000 cs pro rocket men spolen får absolut inte på lika mycket som en "riktig" 7000 rulle trots att det påstås av vissa handlare.

Kommentera

• Är det oljebronsbussningar i 7000? Trodde det var vanlig mässing. Drömmen är att hitta självjusterande bronsbussningar till en 7000, med det är nog enklare att hitta den heliga graalen.
            ​​​​​
            Senast ändrad av Nila; 2022-06-10, 22:34.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
              Är det oljebronsbussningar i 7000? Trodde det var vanlig mässing. Drömmen är att hitta självjusterande bronsbussningar till en 7000, med det är nog enklare att hitta den heliga graalen.
              ​​​​​
              Trodde att alla äldre rullar hade självjusterande bussningar i brons?

Kommentera

• Självjusterande är dom iallafall och har för mig att dom gamla bussningarna är i brons. När man bakar dom i ugnen svettas dom ut den gamla oljan och porerna öppnas. Sen lägger man dom i ett oljebad så suger dom i sig den nya oljan. Läste en artikel i hur man trimmar och optimerar ambassadeurer och där har jag för mig att receptet på hur man bakar bussningar står. Tyvärr hittar jag
                inte hela artikeln men vet en som hänger på denna tråd som vet vilken artikel jag pratar om :-)

Kommentera

• Respekt! Det där är rariteter, var rädd om dem.

Kommentera

• Hej dtämmer det stt cs pro rocket rullar har slutats tillverkas?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Daar Visa inlägg
                      Hej dtämmer det stt cs pro rocket rullar har slutats tillverkas?
                      Dem var alldeles för bra!
                      Allt bra slutas produceras

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar