Ursprungligen postat av abborre191
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Förbannat tjusig!
Krom är verkligen en ögonfröjd på Ambor! Har själv lurat länge på att se till att skaffa nån i mellan storlek, men det har trist nog inte blivit av.
Jag hade egentligen tänkt skaffa en vänstervevad men när det bara skiljde en hundralapp mellan en Black Edition och Chrome Rocketen kändes robustheten viktigare än vilken sida veven sitter på. Hade trots allt ovanan att veva haspel med höger hand fram till nåt år sedan så jag vänjer nog om mig rätt fort.
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
Vet inte riktig vilken modell det är om 2an eller 3an men snygg är den..
Kollade nu på sprängskissen som följde med och där står det 6500 CS Rocket Chrome 07 03. Verkar sitta Carbon Matrix broms också enligt sprängskissen (art nr. 11116906).
Nu gäller det bara att hitta ett laxspö men gör nog en egen tråd om det för att inte smutsa ner den här tråden med off-topic.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
Dem är förbaskat snygga och otroligt trevliga att fiska med!
Har själv ett par av den Chrom modellen.
En är vässad med ännu mer krom och lite andra godsaker.
Kommentera
-
Här är min chrome taket.
Kromat 60mm stjärnhjul från Mr Shimomura sitter som handsken på denna modell!
Övrigt är min försedd med
TG - Optimal capacity spole.
UT keramlager
UT bromspaket
6,3:1 utväxling
Kulformad linspridare al’a -60 tal
Dubbelt lagrad evighetsskruv
Keramisk knivbult
Lättad mellanhjul + c-clip
Använder den till havsöring i betongälv, vilket den är som gjord för!2 FotonSenast ändrad av Kimmen; 2021-08-24, 18:38.
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
Visst är den? Riktigt rejäl är den också, 470g väger den. Trodde först den lokala butiken skrivit fel eftersom alla onlinebutiker påstår att den väger 370g men de hade nästan exakt rätt vikt på sin lapp, 465g.
Jag hade egentligen tänkt skaffa en vänstervevad men när det bara skiljde en hundralapp mellan en Black Edition och Chrome Rocketen kändes robustheten viktigare än vilken sida veven sitter på. Hade trots allt ovanan att veva haspel med höger hand fram till nåt år sedan så jag vänjer nog om mig rätt fort.
Vet du vad det är som skiljer? Plockade av vevgaveln när jag kom hem och där sitter det i alla fall en 6-stiftsbroms.
Kollade nu på sprängskissen som följde med och där står det 6500 CS Rocket Chrome 07 03. Verkar sitta Carbon Matrix broms också enligt sprängskissen (art nr. 11116906).
Nu gäller det bara att hitta ett laxspö men gör nog en egen tråd om det för att inte smutsa ner den här tråden med off-topic.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2021-08-24, 19:30.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inläggHär är min chrome taket.
Kromat 60mm stjärnhjul från Mr Shimomura sitter som handsken på denna modell!
Övrigt är min försedd med
TG - Optimal capacity spole.
UT keramlager
UT bromspaket
6,3:1 utväxling
Kulformad linspridare al’a -60 tal
Dubbelt lagrad evighetsskruv
Keramisk knivbult
Lättad mellanhjul + c-clip
Använder den till havsöring i betongälv, vilket den är som gjord för!
Skämt å sido, sjukt fräsig rulle. Stjärnhjulet vart ju pricken över i:et!
Kommentera
-
Riktigt snygg rulle det där!
Vilket trim upplever du gör mest skillnad? Kan tänka mig att 6.3:1 utväxlingen gör skillnad för betongfisket då jag hört att det är bra att ha rejäl fart på grejerna(vet inte om det stämmer då jag är helt ny på den här typen av fiske). Kanske blir att jag slänger in sånna drev i min också, nånting måste man ju ändra på, kan ju inte köra helt original
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
Jag har för mig att 2an var gjord för den Asiatiska marknaden, samma konfiguration fast bättre kvalitet på lager och andra delar, 3an har jag aldrig ägt så vet inte vad som skiljer den från 2an, det som gör att jag kan se att det är en 2a eller 3a är veven, den äldra hade en ful kantig knopp i hårdplast. Jag har för mig att första varianten hade rak spole, 2an fick V-spole och det finns även en variant med svart spole, kanske den med svart spole som är 3an
Kommentera
-
Fick hem denna skönhet igår. Helt ofiskade. Finns i te en skråma på gavlarna eller stativet vad jag kan se. Kartongen är i nyskick och alla papperna finns med utan någon som helst olje fläckar eller dylikt. Påsen med oljan och verktyget är försluten.
Finaste exet av en äldre rulle som jag äger. Men fan vad jag blir sugen på att fiska med den :-)
Är det någon som vet årtal, kan det vara mitten på 80 talet?3 Foton
- Gillar 4
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggFick hem denna skönhet igår. Helt ofiskade. Finns i te en skråma på gavlarna eller stativet vad jag kan se. Kartongen är i nyskick och alla papperna finns med utan någon som helst olje fläckar eller dylikt. Påsen med oljan och verktyget är försluten.
Finaste exet av en äldre rulle som jag äger. Men fan vad jag blir sugen på att fiska med den :-)
Är det någon som vet årtal, kan det vara mitten på 80 talet?
Sitter det IAR på den där?
Tycker faktiskt det är lite synd att de inte använder sån svart färg på Rocket Black Edition, hade varit så mycket snyggare. Tycker färgen de använder på BE i nuläget är för matt, den får rullen att se lite plastig ut.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
-
av NicandGrabben köpte en gammal fiskelåda på loppis. Finns här något spännande på bilden?
wobblerna är...1 Foto-
2024-07-28, 11:19 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 600 visningar
0 gillar