Ursprungligen postat av Classe69
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Är det någon som har tipps på hur jag kan påskynda serviceprocessen på mina ambassadeurer?
För tillfället plockar jag ner allt och lägger i varmt vatten med lite Yes. Sen borstar jag allt med en tandborste och sköljer av. Lägger allt på tork på lite tidningspapper.
Kan tillägga att jag tvättar rent gavlar, bottenplattan, stjärnhjul, veven och spole först så det hinner torka tills jag tvättat klart alla smådelar.
Ihoplockandet går snabbt med det är själva rengörningsprocessen som tar tid.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggÄr det någon som har tipps på hur jag kan påskynda serviceprocessen på mina ambassadeurer?
För tillfället plockar jag ner allt och lägger i varmt vatten med lite Yes. Sen borstar jag allt med en tandborste och sköljer av. Lägger allt på tork på lite tidningspapper.
Kan tillägga att jag tvättar rent gavlar, bottenplattan, stjärnhjul, veven och spole först så det hinner torka tills jag tvättat klart alla smådelar.
Ihoplockandet går snabbt med det är själva rengörningsprocessen som tar tid.
Kommentera
-
De flesta delar går att få torrt med en microfibertrasa så jag tycker lufttorkning är lite överflödigt.
Evighetsskruven och kugghjul kan vara svårt med en trasa, så tvätta rent detta i ett tidigare skede så hinner de torka tills du kommit ikapp med alla andra delar.
Skölj även i riktigt varmt vatten, gärna i en glasburk som delarna får ligga en liten stund i så dom blir varma. Det påskyndar torkningen lite.
Ta det värsta vattnet med en trasa efter sköljning och lägg sen ut alla delarna på papper.
Sen är det bara att börja med trasa, tops, piprensare och smörjmedel.
Jag brukar montera ihop i den takt jag torkar, så då får delarna på tur lite extra torktid också.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
Har själv haft tankar på att skaffa ultraljudstvätt men inte kommit till skott än. Kanske inte snabbar upp det hela tidsmässigt men slipper kanske en del av skrubbandet. Har inte provat en själv så har inte facit om hur pass bra det funkar.
Kan köra en liten recension sen på tvätten :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Smolt Visa inläggTestade att tvätta lite delar i en kompis ultaljudstvätt. Funkade bra
Kullager blir renare med aceton, men resten funkade utmärkt.
Vet du vilket märke det var på tvätten?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 883 visningar
12 gillar