Ursprungligen postat av Alman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
Jag trodde det räckte med att trycka ihop de gamla igen med en tång för att få ut dem ur hålen. Jag har visserligen både vanlig borr och pelarborr så det skall väl fungera ändå. Pappret i iar var ett bra tips, det är nog ett ställe man inte vill ha en massa metallspån.
Men självklart är det ingen raketforskning, däremot så ingår det för mig i priser på sportfiskeboden, så självklart är det bekvämare och säkrare för mig att låta dom göra det. Även billigare än att beställa från Abu om man inte ska ha annat också.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
Jag kör 6,3 utväxling och rekord spole på mina 4000 rullar. Är riktigt nöjd med det, blir mest havsöring men har de även till borre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggSå där. Nu är min c3a klar för abborre. Det blev den högre utväxlingen ändå. Nu vill jag ha vår :-)
Vad tänkte du sätta den på för spö?
Angående utväxlingen så valde du helt rätt till det fisket enligt mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Bra jobbat hoppas du fått till en kanonrulle för borre! Jag är själv sugen på att testa rundgavlat till jerk och crankbaits så du får dela med dig efter några pass hur den känns.
Vad tänkte du sätta den på för spö?
Angående utväxlingen så valde du helt rätt till det fisket enligt mig.
All info står på söders hemsida ifall man undrar. Men jag har den gamla klingan, skillnaden är utseendet annars är allt samma.
Men planen är att prova med westins w3 5-25 tror jag det är. Det spöt har nästan en hel aktion och är perfekt för cranks, däremot är det kanske inte bäst för jigg och jerkbaits.
Jag postar så fort isen har släppt och jag har hunnit köra några timmar med kombon :-)Senast ändrad av Alman; 2021-01-25, 11:11.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Jag har haft den på mitt perchfight 3-25g och det funkade kalas. Det spöt har inte så snabb aktion då det är främst till crankbaits, men funkar bra till jigg och jerk också.
All info står på söders hemsida ifall man undrar. Men jag har den gamla klingan, skillnaden är utseendet annars är allt samma.
Men planen är att prova med westins w3 5-25 tror jag det är. Det spöt har nästan en hel aktion och är perfekt för cranks, däremot är det kanske inte bäst för jigg och jerkbaits.
Jag postar så fort isen har släppt och jag har hunnit köra några timmar med kombon :-)
Men absolut inte optimalt att jerka med så letar efter ett snabbare spö till det, kanske i kombination med en rundgavlad :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Jag kör ett G loomis crankbait spö för både cranks och jerkbaits, det har en lång och djup aktion vilket gör det grymt skönt att kasta och drilla borre på.
Men absolut inte optimalt att jerka med så letar efter ett snabbare spö till det, kanske i kombination med en rundgavlad :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stol69 Visa inläggVarför "Banka" på svamparna???
Funkar hur bra som helst utan bankande
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 920 visningar
12 gillar