Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Var ute och luftade favoritrullen idag :-)
    Click image for larger version Name:	DSC_0403.JPG Views:	0 Size:	2,46 MB ID:	2567297
    Väldigt fin rulle! Jag är dock allergisk mot spön som inte har korkhandtag.
    Alman! Din är också väldigt läcker, blir sugen köpa på mig några riktiga klassiker.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

Hur går det med din röda har den fått någon service och lina på sig? :-)
      Nej inte än. Har inte lyckats ta mig tid att serva den röda. Har skjutit upp servicen då jag har gas spis och är inte säker på hur ska få till 100 grader. Tänker på busningarna i den röda. Men åker till morsan imorgon och fixar det.

Får skicka ut julskinkan och slänga in busningarna :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

På jakt efter senaste modellen i 5600, du sitter inte på någon sådan?
        Nej men däremot har jag också en Record RCN60 HC i gömmorna i helt nyskick, också till salu till rätt peng!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Nej inte än. Har inte lyckats ta mig tid att serva den röda. Har skjutit upp servicen då jag har gas spis och är inte säker på hur ska få till 100 grader. Tänker på busningarna i den röda. Men åker till morsan imorgon och fixar det.

Får skicka ut julskinkan och slänga in busningarna :-)
          Haha ja det är rätt, dina bussningar måste ju ha företräde i ugnen även på julafton :-D

Kommentera

Alman! Din är också väldigt läcker, blir sugen köpa på mig några riktiga klassiker.
            Tack. Det tycker jag att du ska göra. Det är något speciellt över att fiska med gamla ambassadeurer :-)

Kommentera

Jag håller med dig, kork är både snyggast och bäst men har tvingat mig att vänja mig utan då det finns så många sjukt sköna spön som tyvärr inte har kork i handtaget.

​​​​​​Köpte mig ett wolfcreek spö med rejäla Oldschool handtag i kork som jag skulle para ihop denna rullen med, men den orangeabruna klingan skärde sig totalt med den röda rullen så skickade på min gråa cs rocket på den och blev riktigt nöjd :-)

Kommentera

En 5000c i sin naturliga miljö :-)
                Sorry för den skitiga båten men det är trots allt vinter ute.
                Najs! Sitter den på ett Onyx-T eller Obsidian? Har båda, störtsköna klingor.

Kommentera

• Obsidian 150g. Håller med, riktigt sköna klingor. Lite överklassat dock, skulle säga att det kastar upp till 120g innan det blir lite svampigt, sen är jag också van med kralligare spön.

Är det ett gäddspö som ska med i båten så är det Obsidian som åker med, trots alla "dyrare" spön jag har hemma :-)

Kommentera

Obsidian 150g. Håller med, riktigt sköna klingor. Lite överklassat dock, skulle säga att det kastar upp till 120g innan det blir lite svampigt, sen är jag också van med kralligare spön.

Är det ett gäddspö som ska med i båten så är det Obsidian som åker med, trots alla "dyrare" spön jag har hemma :-)
                    Ja de är lite överklassade, dock inte så mycket. En skön kastegenskap med den tycker jag är att den laddar ordentligt reda vid låga vikter , säg 50gr och i början tror man att det är ganska mycket överklassat av den anledningen "hur ska det klara 120gr?" ... men , sen blir det inte jobbigare för spöt även om du går upp till det dubbla och en bit däröver för den kraftiga botten 2/3 av klingan går in och trycker ifrån. Så det är bara den mjukare toppdelen som lurar en i början. Jag har kastat 140gr utan problem på mitt och det är en liten aha upplevelse eftersom du tror redan väldigt tidigt i registret att det jobbar fullt ut. Det är en slags hybrid aktion, moderate karaktär på övre 1/3 delen och rappt med bra tryck i bottendelen.
                    Jag har lillebror Onyx-T också och det är ett helt underbart downsize spö. Slider 10cm flyger till månen t ex. Sen är de sköna att drilla på också.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

Ja de är lite överklassade, dock inte så mycket. En skön kastegenskap med den tycker jag är att den laddar ordentligt reda vid låga vikter , säg 50gr och i början tror man att det är ganska mycket överklassat av den anledningen "hur ska det klara 120gr?" ... men , sen blir det inte jobbigare för spöt även om du går upp till det dubbla och en bit däröver för den kraftiga botten 2/3 av klingan går in och trycker ifrån. Så det är bara den mjukare toppdelen som lurar en i början. Jag har kastat 140gr utan problem på mitt och det är en liten aha upplevelse eftersom du tror redan väldigt tidigt i registret att det jobbar fullt ut. Det är en slags hybrid aktion, moderate karaktär på övre 1/3 delen och rappt med bra tryck i bottendelen.
                      Jag har lillebror Onyx-T också och det är ett helt underbart downsize spö. Slider 10cm flyger till månen t ex. Sen är de sköna att drilla på också.
                      Jo det laddar redan vid 50g. Älskar spöt tack vare den speciella aktionen. Intressant det du säger angående högre vikter. Ska prova nästa gång jag är ute :-)

God jul på dig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston