Ursprungligen postat av Wilier75
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Marfal Visa inlägg
Håller med, men å andra sidan så blev min nya C4 repig av att jag lade den ned på en betongflytbrygga vid en avkrokning. Inte imponerad av stryktåligheten rent kosmetiskt.
Jag har en C4 men inte märkt att stryktåligheten på gavlar skulle vara ett problem, samtidigt lägger jag aldrig ner rullen på något grövre underlag utan löst detta med ryggsäckstol osv, eller något jag kan lägga rullen på vid avkrokning.
Använder gula raketoljan och trots man använder lite brukar oljan endå rinna ner och komma på gaveln om rullen legat en tid eller vid fiske. Jag torkar och gnor sonika rätt mycket på gavlarna med gamla t-shirtar och inte märkt att ytan skulle vara undermålig på något sätt. Min C3 har dock väldigt mycket finare repor och jag inspekterar rullen med läsglasögon på.
- Gillar 1
Kommentera
-
Håller med, men å andra sidan så blev min nya C4 repig av att jag lade den ned på en betongflytbrygga vid en avkrokning. Inte imponerad av stryktåligheten rent kosmetiskt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggHitta denna på Tradera, allså hur behandlar endel sin utrustning!!
Den där C4'an ser ut som den är riktigt jävla ordentligt använd till det den är tänkt att användas till, rent ut sagt.
En brukspryl som brukats rejält.
Jag tycker det är härligt, har sett många rullar med liknande yta som trots det varit underhållna och skötta funktionsmässigt.
Det är ju patina för bövelen!Senast ändrad av JontaK; 2020-11-12, 08:10.
- Gillar 5
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggTRIGGERVARNING för vitrinskåpsfiskare!
Den där C4'an ser ut som den är riktigt jävla ordentligt använd till det den är tänkt att användas till, rent ut sagt.
En brukspryl som brukats rejält.
Jag tycker det är härligt, har sett många rullar med liknande som som trots det varit underhållna och skötta funktionsmässigt.
Det är ju patina för bövelen!
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Trist! Jag är så petig repor och fula märken på utrustningen kan verkligen få ner moralen på mig.
Jag har en C4 men inte märkt att stryktåligheten på gavlar skulle vara ett problem, samtidigt lägger jag aldrig ner rullen på något grövre underlag utan löst detta med ryggsäckstol osv, eller något jag kan lägga rullen på vid avkrokning.
Använder gula raketoljan och trots man använder lite brukar oljan endå rinna ner och komma på gaveln om rullen legat en tid eller vid fiske. Jag torkar och gnor sonika rätt mycket på gavlarna med gamla t-shirtar och inte märkt att ytan skulle vara undermålig på något sätt. Min C3 har dock väldigt mycket finare repor och jag inspekterar rullen med läsglasögon på.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Tråkigt med din c4. Hatar repor på mina ambor, därför ser jag till att inte lägga dom ner på annat än gräs eller väskan om jag inte fiskar från båt. Aluminium blir repig ifall du lägger det emot något som är hårdare en själva materialet. Aluminium är ganska mjukt.
Kommentera
-
Jo jag förstår att aluminium är mjukt och känsligt. Dock tänkte jag inte på det innan jag började använda rullen. Men får se det som en läxa för framtiden.
Repade rullen när jag lutade spöt mot årtullen. Sen
ramlade jag in i spöt och klämde rullen mellan mitt arsle och årtullen :-)
Är skitnoga sen dess med hur jag lägger ner spöt vid landning av fisk.
Kommentera
-
Man är ju olika. Jag bryr mig inte speciellt kring det kosmetiska utan skulle absolut kunna lägga rullen på betongpiren varje gång trots att jag vet att det repar. Vet att det retar en del men som sagt, man är olika kring det. Jag tycker det borde vara jobbigt att vara så pedantisk med grejerna men så länge var och en är glad över sitt så är väl allt bra antar jag :-)Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 920 visningar
12 gillar