Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore

Skulle säga att det både är ett fantasipris, och en säljare med mycket stor fantasi och tilltro till egen värdering. Till detta kan nog även adderas märklig person.
    Samme säljare hade tidigare den ute till samma pris, självklart blev den inte såld.

Tidigare hade vederbörande en annan ”guldrulle” upplagd som jag tolkade som ett egenhändigt försök till ”guldifiering” av vanlig Amba, fast den ville han bara ha 10 000:- för. Minns inte säkert men det kan ha varit en 5000D som utgjort grundplåten. En (1) enda suddig bild hade den auktionen.

Jag kontaktade vederbörande och undrade om han själv månne hade knåpat ihop den skapelsen, fick nog 5-6 korta mail till svar snabbt efter varandra om hur ytterst sällsynt den var. Jag avvaktade och mkt riktigt kom så några ”tjatmail” där han fortsatte på inslagen linje, men nu även rådde han mig att snabbt slå till etc mm, för att typ göra århundradets klipp....

Jag upplyste honom tålmodigt om de förekommande ändelse beteckningarna som äkta guldrullar har, påtalade att rullen han sålde saknade dessa, och uppmanade honom att presentera trovärdiga och kontrollerbara bevis avs rullens äkthet. Småmysande inväntade jag sen svar, vilket förvånande nog faktiskt kom i form av samma bild som i auktionen, men nu inklistrad i nåt Amerikanskt dokument som handlade om en sällsynt guldrulle. Det hela var minst sagt dåligt gjort, han hade tex misslyckats med att helt klippa ut dokumentets ursprungsbild, så lite av den syntes bakom hans egen.
    Detta påstod han frankt vara bombsäkra bevis för sin rulles äkthet.

Då mulnade jag till rejält och undrade om han trodde att full optikervarning rådde för mig som person, samt om han helt sonika utgick från att jag inte var riktigt klok, och att jag därför skulle ”svälja” hans falska bevis och slå till på rullen?

Rådde honom sen bestämt att skyndsamt söka hjälp hos både optiker och inom psykiatrin.
    Detta företrädesvis i övre Sibirien.
    Trodde nu att kommunikationen var över, men nej, det kom ett mail till med det enda ordet: Tack.
    Sista idioten är inte född än!
    Har ställt diverse spörsmål på Tradera till drömmaren men inte fått svar, han kanske är i sin rosa fluffiga drömvärld och har inte tid med dryga individer som undertecknad.
    Kunde inte låta bli, ibland kan jag vara oerhört dryg.

Kommentera

Instämmer!

Ja det är svårt att låta bli att försöka få vissa vilsekomna får att åter se ljuset. Hos aktuell individ gjorde jag försök, men lampan förblev släckt, och frågan är om det nånsin varit någon hemma...
      Stollen fråga varför jag bryr mig. Haha sedan skicka han igen.
      Påstår att en likadan låg ute på Ebay för 30 000 sedan blocka han mig.
      Bäst så annars hade jag skrivit någon dumt tillbaka, men men!

Kommentera

• Anmäl annonsen... :-D

Kommentera

Instämmer!

Ja det är svårt att låta bli att försöka få vissa vilsekomna får att åter se ljuset. Hos aktuell individ gjorde jag försök, men lampan förblev släckt, och frågan är om det nånsin varit någon hemma...
          Frans Rova i Pajala sade förr: "Den som sist lämnar byn släcker lyset"...

Old Firehand
          Leif Engström

Kommentera

Hmm, kunde inte låta bli. Har mailat säljaren och bett vederbörande upplysa mig om vad det är som är så speciellt med rullen att utropspriset är 9000 - 10 000:- mer än vad dylika brukar gå för. Förväntar mig inget svar pga tidigare ”rundan”, men med såna personer vet man aldrig... Auktionsslut är imorgon.
            Haha man vet aldrig!
            Bifogade filer

Kommentera

• Sådana finns inom många samlarområden, jag ägnade mig mycket åt samlarprylar på Tradera och dess föregångare MrBid när det begav sig och en del säljare lade regelmässigt upp saker för tredubbla marknadsvärdet och hoppades på att någon skulle köpa direkt utan att läsa på, vilket faktiskt hände ibland - tillräckligt ofta för att de skulle fortsätta på det viset.

Kommentera

Nä han hörde inte av sig. Han tycker väl folk är dryga mot han. Fin ordväxling du hade me gycklaren...
                Han har fullt upp att vakta sin väldigt dyra sällsynta rulle, inte tid att svara.

Vi andra dödliga förstår inte vilken skatt detta är och den blev osåld på Tradera. Han kommer få många sömlösa nätter liggande vara orolig klenoden inte ligger i bankfack.

Hänger inte på Ebay, är det många flummiga drönare där också?
                Eller drog han bara till med 30 k för en liknande rulle på ebay.
                Större marknad än Tradera så teoretiskt borde det finnas ett antal stollar på Ebay med.

Kommentera

• Ni kan få köpa min, för mycket mindre pengar :-) haha
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Tjena!

Du anar inte vilket habegär din rulle framkallar hos mig, dräggelfaktor 100 typ... Hade det nu bara varit så lyckligt att veven suttit på rätt sida så......
                    Sitter ju rätt :-) haha
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Är Ebay medlem, men tappade intresset när det blev dyr frakt etc. Statistiskt sett är det väl bara att konstatera att det borde finnas betydligt fler stollar där än på Tradera, då Ebay är så mkt större. Men personligen stötte jag aldrig på nån när jag var aktiv. Dock språkförbistring....

På Tradera är aktuellt komadjur den andre riktigt vilsekomne jag stött på.

Edit: ser att vederbörande även kränger chilifrön!! Dock till vad jag förstår mer jordnära priser. Verkar ha en del värstingstarka varianter. Lurar på om fröna är från egna chiliplantor, om så är fallet öppnar det kanske för en möjlig förklaring till hans fantasipris för rullen. Kan det vara så att riktigt stark chili kan upplevas som hallucinogen för vissa månne? Mao upplagd och prissatt rulle under rådande chilirus?
                      Haha berusad på chili och går i sitt rus, tror rullen är extremt värdefull.
                      Kanske ny affärsidé kränga chili som rusningsmedel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57