Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
Oh, magtrax, Om du frågar mig är det at elda för kråkorna att köra den som gäddrulle, kastar man nånsin nåt under 40gram för gädda? Med såna kastvikter behövs ingen mag broms och med alu platta och stativ passar även det bättre för lätta beten. Jag skulle anpassa den för att kasta lättare beten helt klart, på ett 10 fots spö 20-50 gram eller nåt sånt för lättare älvfiske/kustfiske skulle den sitta som en smäck.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Det är ju en grym gäddrulle. Jag tror att mitt gäddfiske består till 90% av beten på max 40-50g . Sen kanske det har sin charm att kasta 30cm gummidildos efter haj också. Vet inte? Till gäddbeten är rullen kanon. Kanske inte hajbeten.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggSen kanske det har sin charm att kasta 30cm gummidildos efter haj också. Vet inte? Till gäddbeten är rullen kanon. Kanske inte hajbeten.
Ingenstans har jag sagt att det är en dålig gäddrulle, jag menar att den kommer ännu mer till sin rätt vid fiske med lättare beten än vad som är normen, numera iallafall, för vanliga gäddbeten.
Jag har också en magtrax rulle, en 6600 C5. Jag har fiskat gädda med mina "hajbeten" på 70gram med den med och det går skitbra, men inte fan använder jag magbromsen på den då.
Jag har ingen hajrulle, förlåt, gäddrulle... med mag broms, jo förresten en lexa, men den har också magbromsen på noll. "Att elda för kråkorna..." Är du med? De flesta av oss vanliga dödliga som har fel och inte fattat hur man egentligen fiskar gädda använder faktiskt beten på hiskeliga, monstruösa vikter på 40-100gr. Där gör mag ingen större nytta. Den gör större nytta på lätta fladdriga beten, därav att mitt tips var att använda den till sådana istället. "Att elda för kråkorna..."
Men han kanske gör rätt, som dig... och bara fiskar beten under 50gr för gäddfiske. Då ber jag om ursäkt, då är den ju optimal till det.Senast ändrad av Kolnej; 2020-02-05, 14:50.
Kommentera
-
Det bästa med fiske är att det inte finns några rätt eller fel. Alla kan väl fiska med det som passar en bäst eller som man tycker är roligast, vare sig det är stora rosa dildos eller små drag. Det viktigaste är att man kommer ut och fiskar överhuvud taget.
Skitfiske på er mina vänner
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
..du måste hänga med, dvs. bli mer macho (skaffa flanellskjorta, tatueringar, skägg o ful keps), skaffa pannen och "grinda" tunggummi
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
Beklagar att du känner dig kränkt av att folk använder fula kepsar
Kommentera
-
Folk fiskar på olika sätt efter tycke och smak och med olika sorters utrustning. Tur är väl det
Så tillbaka till topic, någon som har artikelnummer på aluminium bromsplatta och alustativ eller vet från vilken annan rullmodell man kan plocka?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av beachcast Visa inläggFolk fiskar på olika sätt efter tycke och smak och med olika sorters utrustning. Tur är väl det
Så tillbaka till topic, någon som har artikelnummer på aluminium bromsplatta och alustativ eller vet från vilken annan rullmodell man kan plocka?
Om det är en ultracast design vill säga... får man väl lägga till innan nån kommer och slår en på fingrarna. alltså de vanliga c3/c4 , rocket osv... med spollager/bussningar i spolenSenast ändrad av Kolnej; 2020-02-05, 15:41.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av beachcast Visa inläggSå tillbaka till topic, någon som har artikelnummer på aluminium bromsplatta och alustativ eller vet från vilken annan rullmodell man kan plocka?
Här finns sprängskisser googla modeller för att se vilken färg delarna har.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar