Så kom dagen som tyvärr varit väntad.
Ingen fysisk Napp och Nytt utan bara en digital version.
Stor sorg och vemod!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Äntligen fick jag mina lager till min Amba 1000c. Vart mycket bättre snurr på grejerna med lager istället för bussningar. Ursäkta röran i bakgrunden.
Finns även trimspolar till dessa rullar men tyvärr är dom slut för tillfället. Ska köpa så fort dom kommer in.
Tänkte använda rullen till borre deepcranks. Kan ge lite uppdatering hur rullen beter sig på vattnet så fort isjäveln går.
PS har byggt om några rullar i 4000 sizen till HÖ, borre och gädda. Lägger in några bilder när jag har packat upp dom igen. Håller på att flytta :-)
- Gillar 5
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Jädrans fint med krom och grönt, och dom där stjärnhjulen är både sjukt snygga och bekväma för fingrarna. Komplettera med en kromad bottenplatta så är det full pott.
Hade två bottenplattor ”på lager” denna alu med backspärrshake och en chromad platta men den är reserverad åt annat bygge så vart denna alu.
Chrome är snyggare alla dagar så kommer väl bli en sådan framledes men på hyllan duger aluplattan gott.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inläggKvällens Rull-mek!
6500 CS Rocket Grön.
Byggd av ABU original delar,
B la chromat mässingstativ, HPCR-lager, 70-tals stjärnhjul, rund linspridare, predator vev, backspärrshake mm.
Mestadels nya delar i rullen!
Vart en fin rulle, återstår att fundera ut vad man ska fiska med den ;-)
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
- Gillar 4
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercoreTackar för input Classe69 och Kolnej!
Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercoreTackar för input Classe69 och Kolnej!
Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?
Men det bli bra :-)
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Ok.
Det där med att böja spetsarna så stjärnan passar till bockade vevar låter intressant!
Du skulle inte vilja ge en kort beskrivning på hur du går tillväga?
Har själv haft tankar på detta vid flera tillfällen, och som före detta byggnadsplåtslagare så har jag div bra handverktyg, bla falstänger, som ju är gjorda för att bocka med. Med lite silvertejp etc på ”käftarna” som skydd så…
Det jag ffa lurar på är en bra metod för att få till samma grader/vinkel på spetsarna när man bockar dom…
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Ok.
Det där med att böja spetsarna så stjärnan passar till bockade vevar låter intressant!
Du skulle inte vilja ge en kort beskrivning på hur du går tillväga?
Har själv haft tankar på detta vid flera tillfällen, och som före detta byggnadsplåtslagare så har jag div bra handverktyg, bla falstänger, som ju är gjorda för att bocka med. Med lite silvertejp etc på ”käftarna” som skydd så…
Det jag ffa lurar på är en bra metod för att få till samma grader/vinkel på spetsarna när man bockar dom…
använde mig av en vägglaser för att bocka den exakt, la först märkning hur långt ner på stjärnan jag skulle bocka, la sen laser i bakkant dit jag tryckte hjulet, så fort hjulet träffa laser var det rätt, för att mäta in laser la jag en linjal från själva greppet på skruvstädet. Liten procidur men blev bra :-)
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
Jo fast på den bilden kör de ju med en rak vev, då går det bra. Men jag letar ett rakt hjul som passar innanför en bockad vev, typ den första du länkade till som är en microvariant
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
2024-11-09, 18:27 -