Wilier75
Fördelen är ju att det alltid går att ångra sig och återställa till original igen sålänge
man har kvar org delarna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
Hur är denna 11fotare?
Provade i höstas men hade ingen fiskelycka den dagen, så hur spöt är då kan jag inte svara på.
Kvalitén har mer önska men så är spöt väldigt billigt.
Köpte det bara pga att det är lite retro. Kommer användas med min Orbis JK tuned sedan.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
-
-
Förra gången tog ju Pure Fishing sitt förnuft till fånga och fortsatte att publicera en pappersupplaga efter folkstormen. Tror ni vi kan lyckas även denna gången?
Finns det någon som vill ta tag i saken?
Bläddra i min första Napp och Nytt 1986 och har flera tidigare nummer från min pappa/ farfar.
Det är med stor sorg jag mottagit detta beskedet.
Året ABU fyllde hundra blev troligen sista året för Napp och Nytt som vi minns den.
Digitalt, vad är det för jävla skit!!
Undertecknad fiskar dock bara med runda klassiska Ambassadeur, kommer aldrig in en plastrulle under detta tak...
Digitalt och plastrullar, vilket jävla skit!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Så skitsnacket. Det finns ingen efterfrågan! Är inget annat än just skitsnack. Tillverkarna och grossisterna skapar efterfrågan på det de vill sälja genom sina sponsorfiskare och reklam. Vi följer blint och köper exakt vad de vill vi ska köpa.
Varför vill inte Abu tjäna pengar på 2500 rullarna? Skulle Abu göra denna satsning i Sverige? NEJ! Kina eller Korea skulle det i såfall ske. Skulle jag köpa en Ambassadeur 2500 för många tusen det i såfall skulle handla om när den är tillverkad i Kina.
Aldrig i livet!! Och knappast sjukt traditionella bäckfiskande japaner heller.
Det vet Abu. Därför kommer vi aldrig se sådana rullar mer.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercoreVart fan är världen på väg!!
Stor sorg och melankoli råder! Shit, närmar mig 60 bast och så länge jag kan minnas har man haft tillgång till denna eminenta katalog, som alltid lästs och ”skummats i” med drömmande välbehag. Och nu är tydligen denna era och möjlighet till ända, ärkedrygt är ordet!
Till barrikaderna!!!
Lämna en kommentar:
-
Skam o skandal.. Inte för att man är nån ambanörd eller abunörd alls.. Mest bara för att det har ju varit en ypperlig liten katalog att sitta och slötitta i och drömma sig bort i diverse reportage o titta på granna rullar.
O det har man ju gjort sen man va en tvärhand hög..
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Seriöst!!!???
Blev mao 2021 den sista Napp och Nytt i tryckt version??
Vet att det fanns planer för många år sedan att sluta trycka Napp och Nytt men trycket från oss fiskare blev för hård.
Gäller hålla hårt i sina Ambassadeur, jag tror monteringen snart är borta från Sverige.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57