Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hugo H
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore

Du får nog precisera dig lite mer.
    Till vilken rulle, höger/vänstervevad, önskad kulör, nytt, beg etc.
    Söker yttre gaveln till en Ambassadeur jb 5601. Dvs kupad gavel. Kan tänka mig det mesta bara gaveln passar och är i riktigt bra skick

Lämna en kommentar:

• Hugo H
    replied
    Hejsan är det någon här som vet vart man kan få tag på gavlar(om de ens finns att få tag på) eller om någon säljer en yttergavel?

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied

Problematiskt, hade säkert fått sälja rent för många av Amborna för att få loss kulor till det. En tanke som inte tilltalar mig överdrivet mkt, men ngn elr några äldre Everol till av större modell/er hade inte suttit fel.
    Vilken slarver du är som sålde din 14/0….
    Du kan ju tipsa dina kompisar i middagsklubben om Everolrullarna om någon är sugen. ; ) : )

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied

Problematiskt, hade säkert fått sälja rent för många av Amborna för att få loss kulor till det. En tanke som inte tilltalar mig överdrivet mkt, men ngn elr några äldre Everol till av större modell/er hade inte suttit fel.
    Vilken slarver du är som sålde din 14/0….
    Det var en göteborgare som ringde upp mig redan på 90-talet som gav mig ett seriöst bud och då blev det affär. Han köpte även mitt 130 lb spö vid det tillfället.
    Han blev tipsad av framlidne vän Jan Olsson, f. d. fiskeskribent på FJ.

Haha! Ja, det lär du få göra om du inte får sälja hela samlingen! ; )

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied

Förbannat stiligt!

Instämmer, en del reaktioner blir det ju.
    Har även du månne blivit hedning förklarad?
    Här har du chansen att få en stilig samling av Everol rullar. En av varje modell. Det gäller att du har en väldigt tjock plånbok. : )
    Everol One Speed Special Series Reels - Everol Special Series Single Speed Reels are the traditional workhorse of the Everol series of reels With their mul

Du frågade om jag hade kvar min 14/0 men det hade jag inte.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    https://www.tradera.com/item/1001139...deur-1500c-iar
    Det känns som ambassadeur priserna på begagnat börja återgå till det normala igen, samtidigt skjuter nypriserna allt mer i höjden.
    Var lite sugen på den rullen men trodde den skulle gå för mycket mer. Tycker det priset var ganska skäligt för den rullen.

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied

Det känns som ambassadeur priserna på begagnat börja återgå till det normala igen, samtidigt skjuter nypriserna allt mer i höjden.

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

Har lite kvar till din display, men kul ändå se reaktioner från alla som besöker vårat hem.
    Click image for larger version

Name:	DSC_0044.JPG
Views:	621
Size:	1,29 MB
ID:	2613727
    Vackert så man nästan blir tårögd :⁠-⁠)

Lämna en kommentar:

• Kimmen
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

Har lite kvar till din display, men kul ändå se reaktioner från alla som besöker vårat hem.

Snyggt!
    Gäller bara låsa dörren så inte ungarna börjar plocka runt bland rullarna ;-)

Lämna en kommentar:

• Wilier75
    replied
    Japp, den gröna 100 åringen hämtades hos ombudet idag.
    Blev trångt, ska försöka rumstera runt lite så 65:orna och beten etc hamnar för sig själv.

Hon jag delar internet med försitter aldrig en chans att vädra sina åsikter om mina rullar mm.
    Ikväll var en jobbekompis till henne här för första gången. Uppenbarligen stannade hon till vid rullarna och undrade vad detta var.
    Väl medveten om att jag var i rummet intill och kunde höra vad dom pratade om, så svarade sambon med illa dold belåtenhet:
    Jasså det! Ja det är min tosige gubbes förbannade fiskerullar. Jag antar att dom och fiske är det närmaste en religion han nånsin kommer att komma. Och den hyllan får nog betecknas som hedningens altare. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han har dragit på oss 7 års olycka på kuppen…
    Jobbekompisen garvade och sa ”här står ngt om 100 år?”
    Ja det handlar visst om ngt fjantigt jubileum.
    Jobbekompisen garvade igen, och menade på ”ja se karlar, jag har en därhemma som inte heller är riktigt navlad, han har en trave gamla motorcyklar i garaget, så där har han sitt altare. Han är därute för jämt!”
    Vilken lyx du har! Då slipper du iaf att ha han rännande därinne!

Vad dom små liven är kära….

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57