Ursprungligen postat av Kolnej
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggHar alltid undrar ifall innanmätet på en Beast är densamma som en Predatorn eller vanlig klassisk ambassadeur?
Förutom stativet, är det samma konstruktion som Predatorn, spolupphängning tänker jag på då? Har nämnligen aldrig tittat närmare på en Beast.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggHär ser du att Beasten (tyvärr) delar drivning, slirbroms och frikoppling med vanliga 4000-6000 samt att spolen har fast axel och lager innanför sprint. Som hos Inshore/Predator då alltså, om spolen är helt identisk vet jag ej.
Tack för svar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Ok. Jag förstod att spolupphängningen var densamma men var nyfiken på ifall spolen passade rakt av i båda modellerna.
Tack för svar.
Säker är jag dock inte, det är väl bara plocka hem aktuell spole från ABU och testa.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggHär ser du[/url] att Beasten (tyvärr) delar drivning, slirbroms och frikoppling med vanliga 4000-6000
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggDu får gärna utveckla detta, Enligt mig är det genialiskt i sin enkelhet.
Skämt åsido, jag hade kanske hoppats att när Ambassadeur Beast kom skulle den bygga vidare på gamla Mörrum-konceptet mer än Ultracast.
Alltså, separat spolaxel gärna kullagerupphängd, bromsplatta helt eller delvis integrerad i stativet, övergivande av ibland problematiska 22808 och så vidare.
Inget ont om stenålderskonstruktionen hos klassiska runda men jag personligen hade hoppats på något mer med tanke på priset.
Sen ska alla som inte redan vet veta att jag är en rullfetischist med sympatier betydligt längre österut än Blekinge.
Kommentera
-
Kan hålla med om att priset på denna geniala, tillförlitliga stenålderskonstruktion i kombination med ett stycke fräst aluminium inte alls är tilltalande, men det är också allt som inte gillas med den :-D
Har också stor förståelse för att många tittar österut för mer tekniskt avancerade produkter.
Jag är dock alldeles för konservativ för att överge mina rundgavlade klassiker.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggJag är dock alldeles för konservativ för att överge mina rundgavlade klassiker.
En estetiskt sett ohyggligt ful rulle som fått en förbättring den klassiska, mässingstativade Ambassadeuren knappast behövde.
Har också några runda Ambassadeurer, kommer jag alltid ha, dessa är dock helt utan frästa stativ eller "fräcka" fiskmotiv på gavlarna.
Tycker ABU skulle dragit till rejält och gjort en helt ny rulle av Beasten. Tror dock att en helt moderniserad plattform byggt kring ett fräst stativ hade
konkurrerat ut korearullarna och så kan vi ju inte ha det. : D
Men vad vet lilla jag när allt kommer omkring, jag tycker ju en klassisk men moderniserad Ambassadeur ska se ut så här:
...och att framtiden hände för redan 20 år sedan och då såg ut så här:
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggJag är också höggradigt konservativ, just därför jag inte tycker om Beast.
En estetiskt sett ohyggligt ful rulle som fått en förbättring den klassiska, mässingstativade Ambassadeuren knappast behövde.
Har också några runda Ambassadeurer, kommer jag alltid ha, dessa är dock helt utan frästa stativ eller "fräcka" fiskmotiv på gavlarna.
Tycker ABU skulle dragit till rejält och gjort en helt ny rulle av Beasten. Tror dock att en helt moderniserad plattform byggt kring ett fräst stativ hade
konkurrerat ut korearullarna och så kan vi ju inte ha det. : D
Men vad vet lilla jag när allt kommer omkring, jag tycker ju en klassisk men moderniserad Ambassadeur ska se ut så här:
...och att framtiden hände för redan 20 år sedan och då såg ut så här:
Så makalöst snygg! Vill ha!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggGår det fortfarande att köpa nya 4601C3?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 927 visningar
12 gillar