Ursprungligen postat av Kolnej
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inläggUTs blå 45mm enkelvev passar som en smäck på en vc-pike!
Är det förresten någon som sitter på en 5600 vc pike och vill bli av med den så hojta till ;-)
Har en oanvänd UT trimmad vc-pike ligger.
Måste fundera, kanske hamnar bland övriga displayrullar.
UT trim är säkert en nackdel men endå rätt liten serie, om en himla massa år borde man åtminstone få pengarna tillbaka på den.3 FotonSenast ändrad av Wilier75; 2020-04-18, 07:55.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggUT trim är säkert en nackdel men endå rätt liten serie, om en himla massa år borde man åtminstone få pengarna tillbaka på den.
En bra poäng gällande samlande och eventuell framtida värdeökning.
Jag tror just "trim" generellt kommer ses som piratdelar sett på lång sikt.
Kommentera
-
Vilka fina rullar och bilder ni har och tar!
Har inte mkt att sätta emot, denna har dock en personlig proveniens som betyder ngt för mig, min första Ambassadeur och en fin 40-åring i originalskick.
Fireline på spolen visar att den tyvärr inte använts regelbundet sedan 90-talets havsöringssjagande...Senast ändrad av anteman; 2020-04-18, 11:22.
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggIntressant att läsa om, och fundera kring, piratdelarnas potentiella negativa sidor.
En bra poäng gällande samlande och eventuell framtida värdeökning.
Jag tror just "trim" generellt kommer ses som piratdelar sett på lång sikt.
Tror också att en klassisk rulle alltid kommer vara mera värd orörd och i original.
Vad säger Abu om trim? Tänker då främst på UT.
Gäller garanti och fri service om jag får för mig att trimma guldrullen!
Äger även en 5600 Factory tuned från Abu, har dock inte vågat använda den heller.
Guldrullen förblir i originalskick likt de övriga som bara agerar display, behålla värdet och trimma rullar som inte används är som att slänga pengarna direkt i sjön!
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggVilka fina rullar och bilder ni har och tar!
Har inte mkt att sätta emot, denna har dock en personlig proveniens som betyder ngt för mig, min första Ambassadeur och en fin 40-åring i originalskick.
Fireline på spolen visar att den tyvärr inte använts regelbundet sedan 90-talets havsöringssjagande...
Du säljer den inte?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggEn klassisk orörd bil i originalskick kommer alltid värderas högre än en sönderskruvad trimmad bil med eftermarknadsdelar.
Tror också att en klassisk rulle alltid kommer vara mera värd orörd och i original.
Jämförelsen med bilar är högst passande och precis som inom den intressesfären (vilken jag tillhör/tillhört större delen av livet) börjar fler och fler även uppskatta bruksexemplar i originalutförande.
Personligen tycker jag om att använda vissa rullar såsom tillverkaren konstruerade dem. Inget fel att modifiera, har själv haft mängder av ombyggda rullar, men vissa rullar avnjuts bäst utan massa utbytta delar.
Personligen äger jag betydligt hellre en 5500CA i originalskick än ett helt gäng blåspolade nybyggen!
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggVad säger Abu om trim? Tänker då främst på UT.
Gäller garanti och fri service om jag får för mig att trimma guldrullen!
Vet att ABU Service varit tveksamma till "trimmade" rullar tidigare men har ingen aning om det är företagets allmänna hållning eller bara var personliga åsikter från de anställda.
Därav min lite sarkastiska användande av ordet "piratdelar" om främst UT även om jag misstänker att ursprunget till vissa trimdelar har kunnat finnas i fabrikernas gömmor sedan många år tillbaka.
ABU ska troligen vara tacksamma för företag som UT Reel, Avail och liknande. Dessa bygger intresse för Urfabrikens produkter och förlänger definitivt samma intresse avsevärt. En 2500C känns ju aldrig inaktuell trots rötter på 70-talet och fläckvis tillverkning sedan dess.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Mycket fin!
Du säljer den inte?
- Gillar 2
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 935 visningar
12 gillar