Ja det är ngt konstigt med ABUS svenska hemsida... man kan nästan tro att ABUs ägare lagt ned verksamheten i Sverige... ? Har sett ett telefonnummer till dem här på FS men om det funkar eller hur man söker upp det här på FS vete katten...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Jag tror jag ringer till grabbarna på sportfiskeboden imorgon och får lite köpråd. Beastveven är skön som fan ( har den på revo beasten) men känns som att man sabbar utseendet på rullen. Har sett att vissa här på FS drar på Beastveven på sina rullar. Måste säga att det ser colt ut på vissa rullar men för mig känns det skumt att blanda gammalt med nytt. Tror inte riktigt att det skulle passa på VC Piken heller.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggJag tror jag ringer till grabbarna på sportfiskeboden imorgon och får lite köpråd. Beastveven är skön som fan ( har den på revo beasten) men känns som att man sabbar utseendet på rullen. Har sett att vissa här på FS drar på Beastveven på sina rullar. Måste säga att det ser colt ut på vissa rullar men för mig känns det skumt att blanda gammalt med nytt. Tror inte riktigt att det skulle passa på VC Piken heller.
samma som Beast men med blåa nyanser i :-)
Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
VC- pike är blå i färgen. Ta inte beastveven då utan Inshore (tror jag den heter)
samma som Beast men med blåa nyanser i :-)
https://sportfiskeboden.com/products...med-stjarnhjul
Jo den har jag tittat på. Som sagt, så är dom vevarna sjukt sköna. Jag åker nog ut dit idag och kollar med dom om man kan få sätta på UT 45mm enkelvev för att känna på den. Annars kanske det får bli Inshoreveven.
Hur känns enkelvevarna att vevjerka med?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Tja.
Jo den har jag tittat på. Som sagt, så är dom vevarna sjukt sköna. Jag åker nog ut dit idag och kollar med dom om man kan få sätta på UT 45mm enkelvev för att känna på den. Annars kanske det får bli Inshoreveven.
Hur känns enkelvevarna att vevjerka med?Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Tja.
Hur känns enkelvevarna att vevjerka med?
Men bra vevknopp utan att bli klumpig eller ful som ex beast veven.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inläggEngqvist
Jag har sett dessa vevarna på TG tidigare men aldrig provat själv.
Hur är knoppen? Jämfört med abus runda knoppar.
Är knoppen i plast eller gummi?
Kvaliteten överlag?
knoppen är lite större än Abu och i hårdplast. Trevlig ergonomi på den.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 927 visningar
12 gillar