Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Bland det bästa (om inte det allra bästa) ABU någonsin tillverkat.
    Håller med fullkomligt. Även om det finns några 4000 i gömmorna så är min 4600c5 min absoluta favorit.

Kommentera

• Vad tycker vi om denna då?
      Jag har aldrig provat den...den vill liksom ligga och se fin ut...

Click image for larger version

Name:	20230821_162251.jpg
Views:	392
Size:	1,42 MB
ID:	2629074Click image for larger version

Name:	20230821_162235.jpg
Views:	396
Size:	900,6 KB
ID:	2629073

Kommentera

• Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
        Vad tycker vi om denna då?
        Jag har aldrig provat den...den vill liksom ligga och se fin ut...

Name:	20230821_162251.jpg
Views:	392
Size:	1,42 MB
ID:	2629074Click image for larger version

Name:	20230821_162235.jpg
Views:	396
Size:	900,6 KB
ID:	2629073
        Förutom att den är felkonstruerad. Veven sitter ju inte där den ska. Haha. Så är det en riktigt läcker rulle.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Håller med fullkomligt. Även om det finns några 4000 i gömmorna så är min 4600c5 min absoluta favorit.
          Instämmer helt i hyllningskören. Har både en 4600 c5 och en 5600 c5 som används till havsöring. Kastar otroligt bra och säkert. Dessutom väldigt snygga!
          5600:an har dock fått lite uppgraderingar från Avail, kanske är hädelse?

Skitfiske på er!

Kommentera

• Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
            5600:an har dock fått lite uppgraderingar från Avail, kanske är hädelse?
            Frågan är, i vanlig ordning, närmast av filosofisk art.

Brukspotentialen hos C5 är enligt mig enorm, byggkvaliteten är av "gamla skolan" anser jag som haft många exemplar hemma i delar.
            Däremot finns de typiska hindren i form av äldre/tyngre spole, linspridare och lameller (för visst sitter det teflon i samtliga C5?).
            Tycker själv en fabriksmag kastar och fiskar bra, om än i ett mer begränsat register än där ovanstående delar bytts ut.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
              Frågan är, i vanlig ordning, närmast av filosofisk art.

Brukspotentialen hos C5 är enligt mig enorm, byggkvaliteten är av "gamla skolan" anser jag som haft många exemplar hemma i delar.
              Däremot finns de typiska hindren i form av äldre/tyngre spole, linspridare och lameller (för visst sitter det teflon i samtliga C5?).
              Tycker själv en fabriksmag kastar och fiskar bra, om än i ett mer begränsat register än där ovanstående delar bytts ut.
              Är exakt dem förändringar som gjordes, lättare linspridare och spole samt nya lameller.
              Blev dock även en Availvev då jag ville ha på Daiwas RCS cork knobs.

Kommentera

• God afton
                Jaha, då var man på rookiestadiet igen gällande Ambassadeurer, och man på några dagar plöjt igenom allt ni skrivit i denna tråd.
                Har presenterat mig på annat ställe men kan ta en liten här.
                Börjar med som sig bör.
                - Jag heter Mikael och jag är Ambassadeurist, dvs jag kan inte sluta förundras över de här små liven (tyvärr inser jag även att det klickas hem en och annan med).
                För ett tiotal års sedan gick min mor bort och hon hade övertygat sitt enda barnbarn (min dotter 13 år då) att jag borde köpa ett hus så vi hade ett vettigt ställe att bo på. Jag hade då separerat från min andra hustru ej min dotters mamma då detta skett tidigare. Så hus fick det bli i Östra delarna av Malmö efter min mors bortgång och arvet var fördelat, allt var frid och fröjd innan kuvertet från skattemyndigheten damp ner. och följande text,
                Käre Mikael vi saknar betalning för din mors handelsbolag (galoppstall) och vi emotser betalning på 377313kr inom 10 dagar. Satan i gatan det här var inte så bra....Saldot på kontot var väl på 6-7 tusen. Så för göra en historia kort så fick jag 3 månader på mig att dra ihop lovor, sålde ca 25st ambor på kort tid, min mors smycken, 2 bilar, konst, armbandsur och en massa annat. Men det löste sig. Beträffande amborna har några dykt upp i denna tråd 4500 pro rocket i svart/guld och någon 2500 till Wiloboken.

Så nuläget är att jag har de sista 2 åren börjat komma igång med både fiske och en del rullsamlande, märk väl att jag vill använda dessa små tingestar och inte bara ha dem i skåpet. Köpte en fiskekajak i somras och några turer har det blivit och med ett spö på 9fot och en ordinär 4500 kan man fiska på ställen som man innan inte kunde nå. Men tungt fiske efter lax och gädda kommer jag nog inte börja med igen.
                Trim är kul och kasta långt är även det effektivt, då jag kom över en svart 2500 från en ovan nämnd person som kan sina 2500.
                Tyvärr så skrev jag i mitt första inlägg att jag sökte en högersida till en 2500 och fick svar från en mycket kompetent och kunnig person som skrivit mycket i denna tråd och har en väldigt fin samling. Nu är ju personen i sanning för oss Skåningar en drummel (självutnämnd) som fick in mig på det här att bygga om och fixa till.
                När jag sålde mina ambor så sålde jag de finaste och mest värdefulla, men en del behöll jag och dessa har jag nu på inrådan (av hedersdrummeln numera) göra en liten beställning i den heliga staden Svängsta. Paket på väg med 3 stativ och 3st spolar av 4000 storlek. Av bara farten fick jag göra en beställning i Stockholmia med 2 UT kit i storlek 4000 och 2500. För tänk om de skulle ta slut nu i detta nådens år 2023.
                Får väl se vad man skall göra för hedersdrummeln som tack för att att han fick mig att se ljuset igen....

Kommentera

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore
                  Japp, en mkt fin 5500 med det kanske snyggaste gavelutförandet av alla Ambor.

Och en UC 4600C i nyskick.
                  En sån UC hade gärna mina 4000 haft som sällskap här hemma!

Gillar du samtliga gavlar med dekal, eller layouten på just 5000?

Name:	20230831_221912.jpg
Views:	494
Size:	1,26 MB
ID:	2629408

Kommentera

• Några fler bilder innan godnatt...
                    En oanvänd Tournament Pro 3600C, sample.

Name:	20230917_000509.jpg
Views:	388
Size:	1,88 MB
ID:	2629410

Name:	20230917_000747.jpg
Views:	383
Size:	1,95 MB
ID:	2629411

Name:	20230917_000806.jpg
Views:	378
Size:	2,49 MB
ID:	2629412

Kommentera

• Dubbelt
                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston