Ursprungligen postat av Reekie
Visa inlägg
Har genom åren sett mängder av Ambassadeurer som lämnat in, intressant nog har dessa i flera fall ägts av medlemmar ur "byta rulle ofta"-gänget.
De har en tendens att numera fiske Conquest och Tranx, för några år sedan Calcutta D. I de flesta packar ger dessa modeller upp tidigare än Ambassadeurerna.
Nog med tråkigheter.
Jag äger bara en enda bruksambassadeur numera, några gamla reliker och ett par ofärdiga byggen finns i gömmorna men då och då passerar det förbi roliga saker här hemma.
Som denna Pro Max 1600 i byggsatsform:
De är ju så roliga på alla sätt och vis.
Kul att bygga med många oanvända delar.
Förutom mina kära 4500 med kromade stativ är nog de små (1600 & 3600) Max mina favoriter bland Ambassadeurer.
Även om de nämns här då och då är de fortfarande relativt bortglömda av den stora massan. Snart är det 20 år sedan den första släpptes (1994 har jag för mig) men de står sig fortfarande riktigt bra i konkurrensen.
Kul också med de små skillnaderna på insidan av dessa rullar, det finns olika modeller och olika revisioner av dessa men jag får för mig att det finns fler ändringar än sprängskisserna visar.
Har själv inte ägt en på några år men med lite tur stöter jag på en Black Max 1600 en vacker dag...
Kommentera