Ursprungligen postat av Wilier75
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Jag började med abumatic med andra ord högervevat, något år senare blev det vänstervevad cardinal och minns hur bakvänt det kändes första turerna men snart var det som man inte gjort annat.
Efter några år experimenterade man lite med högervevad haspel och det gick lika bra det.
Tror alla kan vända om mer eller mindre, är nog mest en vanesak.
Lufta min C4 5600 idag, skralt fiske en gädda på ca 2 kg bara. Vet inte hur många gäddor jag ofrivilligt fått på fluga i år.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av gabbu Visa inläggJag har dragit igång en tävling som alla som vill får vara med i https://www.fiskesnack.com/forum/fis...-ambassadeuren
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Jag började min fiskekarriär med en Cardinal 353 som farfar köpte till mig i födelsedagspresent.
Har rullen kvar förövrigt och kommer alltid finnas kvar i min ägo.
Vevade med vänster hand då men på 90 talet gick jag helt över till Ambassadeur.
Blev högervevad då och jag blev snabbt van, aldrig köp en vänstervevad ambassadeur trots de blev vanligare och vanligare.
Hitta dock en grå C4 PD som jag tyckte var snygg.
En 5601 men kommer inte alls överens med den, trots att jag började karriären med vänstervevad rulle, veven var monterad så och jag provade aldrig att växla håll som grabb på 80 talet.
Efter några år experimenterade man lite med högervevad haspel och det gick lika bra det.
Tror alla kan vända om mer eller mindre, är nog mest en vanesak.
Lämna en kommentar:
-
Jag har dragit igång en tävling som alla som vill får vara med i https://www.fiskesnack.com/forum/fis...-ambassadeuren
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Tjena, vilken underbar rulle.
Vilken vikt på dragen kastar du med denna vackra skapelse?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Tjena.
Jag har inte bemästrar högervevat, tänkte lära mig förhoppningsvis :-)
Har en inflammerad sena i armbågen sen några år tillbaka som ger sig till känna då och då, tänkte att det kan vara skönt att ha möjligheten att byta till högervevat ibland.
Har rullen kvar förövrigt och kommer alltid finnas kvar i min ägo.
Vevade med vänster hand då men på 90 talet gick jag helt över till Ambassadeur.
Blev högervevad då och jag blev snabbt van, aldrig köp en vänstervevad ambassadeur trots de blev vanligare och vanligare.
Hitta dock en grå C4 PD som jag tyckte var snygg.
En 5601 men kommer inte alls överens med den, trots att jag började karriären med vänstervevad rulle, veven var monterad så och jag provade aldrig att växla håll som grabb på 80 talet.
Lämna en kommentar:
-
Tänk på att dom är endast i högervevat utförande, men du kanske redan bemästrar den konsten? :-)
Jag har inte bemästrar högervevat, tänkte lära mig förhoppningsvis :-)
Har en inflammerad sena i armbågen sen några år tillbaka som ger sig till känna då och då, tänkte att det kan vara skönt att ha möjligheten att byta till högervevat ibland.
Lämna en kommentar:
-
Jag köpte med på mig en orbis för några veckor sedan.
Först bara för att den var så jäkla vacker men kommer inte kunna låta bli att fiska med den.
Så denna får bli min prova på veva höger, och känns det bra kommer den användas med ett klassiskt gäddspö för nostalgifiske med bla gamla atom, utö och hi lo ur min fars gamla draglåda.
Kanske blir det något trim invändigt som inte syns för vill inte ändra någonting på utseendet.
Spolen ser ju hyfsat grund ut och känns som det kan bli perfekt linmängd på den jämfört med en originalspole.
Kan ju vara värt och även Jämföra vikten med recordspolen innan du byter.
Därför jag valde investera i en till som skall fiskas med.
Resonerar också så, trim som inte syns utifrån.
Recordspolen är endå hyfsad diskret med lina påspolad. Har tyvärr ingen våg att jämföra spolarna.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57