Ursprungligen postat av _viktor
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
- Gillar 1
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
du skär bort den lilla låsklacken av plast på toppen av drevet , du kan putsa lite lätt på insidan där stiftet gå igenom, sen en droppe yellow label på stiftet och till sist låser du drevet med en spårryttare. har testat med lagrade drev och lättade drev men jag upplever att det är total overkill med normala betessvikter. drevmodden är allt som behövs.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
Hur får jag loss det drevet eller ska jag skära det på plats? Och spårryttare, menar du en ”hästsko” för att hålla fast drevet?Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _viktor Visa inläggClasse69 super! Tack. Spårryttaren beställs enklast från Abu?Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _viktor Visa inläggClasse69 super! Tack. Spårryttaren beställs enklast från Abu?
1kr/st.
Ska testa att montera ikväll.
Om du nu inte hade mer att beställa av mästarna i Svängsta.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg
Jag gjorde en chansning idag och köpte standard spårryttare på mekonomen, inte rostfria dock.
1kr/st.
Ska testa att montera ikväll.
Om du nu inte hade mer att beställa av mästarna i Svängsta.
spole, kullagrade delar och lite annat.
Hade hoppats att min 5500 PRO rocket skulle dyka upp idag men den dyker väl upp imorgon eller onsdag.
Var ute i helgen med en kompis och han testade min 5600 svartzonker med pike performance-kitt. Han sa att han var skeptisk men jag tror ett litet frö planterades eftersom det har börjat komma frågor om exotiska färger och vad sifferkombinationen betyder.
som den goda kompis jag är så tänker jag numera börja hålla koll efter en 5601, så han kan få en bra grund att bygga på och köpa trim eller andra delar allt eftersom.
om någon vet något så lyssnar jag gärna.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Det skulle man väl utan vidare kunna kalla prisvärt! Såvida nu inte kvaliten är i paritet med priset…Återkom gärna med info om hur det gick med chansningen, och hur du upplever kvaliten på dom.
ø3,2 mm spårryttare från Mekonomen (1kr/st) är nästintill identisk med original, nu jämförde jag med en äldre rostfri som satt på huvuddrevsaxeln och håller veven på plats på min 2500 c.
Gissar att det kan vara anledningen till att original gick på lite, lite lättare än den nya.
Ingen märkbar skillnad i glapp eller liknande, original vevmuttern gick på utan problem!
Skadar ju inte att ha några slit och släng ryttare i fiskelådan om någon mot förmodan skulle tappas bort under fisket.
Samma fast i rostfritt ser ut att finnas tillgänglig på tex Ahlsell men har längre dit och enligt webben säljs dem per 1000st vilket kändes overkill :-D
1 Foto
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
2024-11-09, 18:27 -