Ursprungligen postat av Alman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
-
Själv tycker jag tumstödet av modernt snitt är skitfult på Orbis, men många tycker säkerligen mina olika rullar är ruskigt fula.
Fyller stödet sin funktion, estetiskt och/eller funktionsmässigt, så kör på bara!
Allt för mycket retrofascism som det är ändå bland ABU-pojkarna, behövs lite kontraster.
Sätt bara inte Beast-vevar på alla rullar, tack.
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggNågon som gjort tester hur mycket en lättad linspridare gör skillnad?
Tror Mankan i någon tråd skrivit om rullars prestanda med olika trim monterat, värt att leta efter kanske.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Nope inga tester, men läste en artikel om trim och tydligen gör det inte någon skillnad enligt dom testerna som utfördes. Har för mig att det stod i artikeln att mellanhjulet gör större skillnad än både kullagrad skruv och lättad linspridare. Däremot så gör allt tillsammans att man kan kasta lättare beten med mindre kraft och en längre distans.
Men känslan veta det sitter lättare prylar, gör mycket..
Men kanske får skruva dit originalet på Orbis igen.
Lämna en kommentar:
-
Det var en här på FS som länkade mig till artikeln och där stod det en jäkla massa matnyttigt om trim, optimering av vevsidan och högfartssystemet :-)
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggNågon som gjort tester hur mycket en lättad linspridare gör skillnad?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Biff Visa inläggOff-topic igen:
”Kul för dig att tjejerna fortfarande flockas kring dig, kan inte säga desamma. Fast stiligt klädd och med Tinder osv så blir det ligga regelbundet endå..” (Willer 75)
Varje man har sitt framgångskoncept. Ett är i alla fall säkert; etsningarnas tid är förbi. Det är säkrare att locka med fräcka rullar, och då är det givet att Ambassadeur har den i särklass största attraktionskraften. Risken är dock att rullarna blir intressantare än förföraren.
Skitfiske
Lämna en kommentar:
-
Off-topic igen:
”Kul för dig att tjejerna fortfarande flockas kring dig, kan inte säga desamma. Fast stiligt klädd och med Tinder osv så blir det ligga regelbundet endå..” (Willer 75)
Varje man har sitt framgångskoncept. Ett är i alla fall säkert; etsningarnas tid är förbi. Det är säkrare att locka med fräcka rullar, och då är det givet att Ambassadeur har den i särklass största attraktionskraften. Risken är dock att rullarna blir intressantare än förföraren.
Skitfiske
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Någon som gjort tester hur mycket en lättad linspridare gör skillnad?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Biff Visa inläggDet blev ett väldigt resonemang m vevens längd. Även om det kanske är off-topic bidrar jag med en länk till en kort betraktelse av Olle Tivenius:
Skitfiske
Biff
Jag hade för bövelen satt på en 40mm vev och det gjorde en jäkla skillnad i känslan måste jag erkänna, då rullarna redan har låg utväxling. Så på mina andra gamla ambassadeurer sitter en hederlig 35mm på :-)
Lämna en kommentar:
-
Det blev ett väldigt resonemang m vevens längd. Även om det kanske är off-topic bidrar jag med en länk till en kort betraktelse av Olle Tivenius:
Skitfiske
Biff
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57