Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jorgen.mansson
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Nope inga tester, men läste en artikel om trim och tydligen gör det inte någon skillnad enligt dom testerna som utfördes. Har för mig att det stod i artikeln att mellanhjulet gör större skillnad än både kullagrad skruv och lättad linspridare. Däremot så gör allt tillsammans att man kan kasta lättare beten med mindre kraft och en längre distans.
    Jag kastar längre med en 6500 rulle en med en 4500 rulle och spridarens vändningar är en stor del av anledningen till det så visst tusan har en lättad lagrad spridare betydelse framförallt på en mindre rulle där spridaren måste vända många gånger per kast.

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Själv tycker jag tumstödet av modernt snitt är skitfult på Orbis, men många tycker säkerligen mina olika rullar är ruskigt fula.
    Fyller stödet sin funktion, estetiskt och/eller funktionsmässigt, så kör på bara!
    Allt för mycket retrofascism som det är ändå bland ABU-pojkarna, behövs lite kontraster.
    Sätt bara inte Beast-vevar på alla rullar, tack.

Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Någon som gjort tester hur mycket en lättad linspridare gör skillnad?
    Jag gjorde tester där jag skalade bort del för del av så kallat trim på en 4500 Sunset Orange, en Pro Rocket 5500 Champagne samt en 6500 Sunset Orange men det var för över 10 år sedan och det enda jag har kvar är kladdiga anteckningar. Ska därför inte uttrycka mig om resultaten, ut och pröva själv, mät och publicera!
    Tror Mankan i någon tråd skrivit om rullars prestanda med olika trim monterat, värt att leta efter kanske.

Lämna en kommentar:

• Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Nope inga tester, men läste en artikel om trim och tydligen gör det inte någon skillnad enligt dom testerna som utfördes. Har för mig att det stod i artikeln att mellanhjulet gör större skillnad än både kullagrad skruv och lättad linspridare. Däremot så gör allt tillsammans att man kan kasta lättare beten med mindre kraft och en längre distans.
    Aha! Jo alla bäckar små..
    Men känslan veta det sitter lättare prylar, gör mycket..
    Men kanske får skruva dit originalet på Orbis igen.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Det var en här på FS som länkade mig till artikeln och där stod det en jäkla massa matnyttigt om trim, optimering av vevsidan och högfartssystemet :-)

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

Lämna en kommentar:

• Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Biff Visa inlägg
    Off-topic igen:

”Kul för dig att tjejerna fortfarande flockas kring dig, kan inte säga desamma. Fast stiligt klädd och med Tinder osv så blir det ligga regelbundet endå..” (Willer 75)

Varje man har sitt framgångskoncept. Ett är i alla fall säkert; etsningarnas tid är förbi. Det är säkrare att locka med fräcka rullar, och då är det givet att Ambassadeur har den i särklass största attraktionskraften. Risken är dock att rullarna blir intressantare än förföraren.

Skitfiske
    Haha +1 på den!

Lämna en kommentar:

• Biff
    replied
    Off-topic igen:

”Kul för dig att tjejerna fortfarande flockas kring dig, kan inte säga desamma. Fast stiligt klädd och med Tinder osv så blir det ligga regelbundet endå..” (Willer 75)

Varje man har sitt framgångskoncept. Ett är i alla fall säkert; etsningarnas tid är förbi. Det är säkrare att locka med fräcka rullar, och då är det givet att Ambassadeur har den i särklass största attraktionskraften. Risken är dock att rullarna blir intressantare än förföraren.

Skitfiske

Lämna en kommentar:

• Wilier75
    replied

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Biff Visa inlägg
    Det blev ett väldigt resonemang m vevens längd. Även om det kanske är off-topic bidrar jag med en länk till en kort betraktelse av Olle Tivenius:

Skitfiske
    Biff
    Läste detta tidigare och kom på varför min 6000c från 75 kändes så jäkla lågutväxlad.

Jag hade för bövelen satt på en 40mm vev och det gjorde en jäkla skillnad i känslan måste jag erkänna, då rullarna redan har låg utväxling. Så på mina andra gamla ambassadeurer sitter en hederlig 35mm på :-)

Lämna en kommentar:

• Biff
    replied
    Det blev ett väldigt resonemang m vevens längd. Även om det kanske är off-topic bidrar jag med en länk till en kort betraktelse av Olle Tivenius:

Skitfiske
    Biff

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 428 svar
239 869 visningar
12 gillar