Ursprungligen postat av Wilier75
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Jag tycker inte magnetbromsen från Avail gör så hemskt stor skillnad.
Hade den monterad i några olika rullar för 10-12 år sedan ungefär.
Ett par Sunset Orange 4500 och 5500 samt någon Pro Rocket bland annat, både original samt med lättade delar och andra
lager.
Vid fiske på långa spön, som jag är ovan vid, med typ havsöringsbeten ihop med tvåstiftbroms fungerade magneterna bra.
Vid typiskt gäddfiske inte särskilt nyttiga, det ska dock sägas att jag inte pillade överdrivet noga med inställningar.
Blir UT-rullarna så långkastande och trasselfria som ibland påstås bör heller inte en extra broms behövas kan jag tycka...
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggService montering 350 sek rullen är splitterny.
C4 montera jag i trimmet själv men Rocket fick de optimera.
Är endel pengar men har ingen annan hobby, lagt mer än så på vissa kvinnor.
Detta är bara till mig.
Medger att jag blev lite förvånad över vissa priser, har inte riktigt hängt med då jag slutade "trimma" Ambassadeurer
för några år sedan.
350 är dock inte farligt för service och montering, men tycker de kunde bjudit på det då jag antar att du köpte alla prylar samtidigt? : )
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggSå nu har du en ordentlig gäddräser som kastar allt från 10 gram till flera hekto...Senast ändrad av JontaK; 2020-01-26, 22:18.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggFörbättrar trimmet rullens hållbarhet och/eller kastegenskaper för så tunga beten som flera hekto jämfört med en originalrulle?
Det är ju ungefär som att trimma en stadsbuss...
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggJag tycker inte magnetbromsen från Avail gör så hemskt stor skillnad.
Hade den monterad i några olika rullar för 10-12 år sedan ungefär.
Ett par Sunset Orange 4500 och 5500 samt någon Pro Rocket bland annat, både original samt med lättade delar och andra
lager.
Vid fiske på långa spön, som jag är ovan vid, med typ havsöringsbeten ihop med tvåstiftbroms fungerade magneterna bra.
Vid typiskt gäddfiske inte särskilt nyttiga, det ska dock sägas att jag inte pillade överdrivet noga med inställningar.
Blir UT-rullarna så långkastande och trasselfria som ibland påstås bör heller inte en extra broms behövas kan jag tycka...
Det var en diger lista!
Medger att jag blev lite förvånad över vissa priser, har inte riktigt hängt med då jag slutade "trimma" Ambassadeurer
för några år sedan.
350 är dock inte farligt för service och montering, men tycker de kunde bjudit på det då jag antar att du köpte alla prylar samtidigt? : )
Förbättrar trimmet rullens hållbarhet och/eller kastegenskaper för så tunga beten som flera hekto jämfört med en originalrulle?
Kanske inte billigast men alltid fått bra service och oerhört trevligt bemötande därifrån, det är värt endel!
Sedan oerhört kunniga och brinner för klassiska Ambassadeur.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inläggHär är min lilla amba arsenal, JB, Pro rocket, Inshore, 6500c special, grön 6000, gammal röd 5000 och en tournament med fiskegubbe på ena gaveln. Någon här som har koll på den rullen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
Kul att se flera som kör både höger- och vänstervevade.=)
Annars bara massor av högervevade Ambassadeur.1 Foto
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
De stora 5 och 6000 har jag aldrig testat. Men de små 1600 och 3600 är fantastiska rullar.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 920 visningar
12 gillar