Ursprungligen postat av Alman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggÄr det någon som vet vilken rulle som den här veven kom ifrån.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
Har sugit på den karamellen sen den rullen kom in på tradera. Dock inte budat. Men då sparar jag pengar på den så får du buda ifred
Nä buda på om du vill, känner det räcker för mig.
Ny kostade rullen ca 1600-1900 svårt värdera den idag.
Detta med nyskick oanvänd osv vet man ju hur vissa skarvar och lägger till.
Lämna en kommentar:
-
Är det någon som vet vilken rulle som den här veven kom ifrån.
1 Foto
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Förbannat snygga rullar!
Inte utan att det känns som att man skulle behöva en del lite mindre ct, om inte annat så som sällskap till mina större....
Pallade inte rumstera bland glashyllorna så bilderna på mina ct lämnar en del övrigt att önska.
Ambassadeur 12, 8500, 10000, och Mörrum 7700
Edit: blev visst lite fel i ordningen bland bilderna...
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Lämna en kommentar:
-
Ja längre än till service och ev reservdelar gick inte gubben med på, trots att han kanske bara har 2 - 3 år kvar av fiske innan kroppen inte pallar mer.
Visserligen är han både seg och envis som få, men han tar sig fram med käppar och rullator...
Rullatorn han har till fisket är för övrigt en syn för gudarna, en egenhändigt modifierad variant med bla dubbla spöhållare och hylla för draglåda etc, samt nån sorts udda flyttbar cykelkorgsliknande tingest.
Finns inte många kvar bland oss av den kalibern... Respekt!!!
Ja även min Vodka edition kommer från Ed, en trevlig prick Magnus.
Ska bli kul att se vad den ärevördiga fabriken kommer ståta med till jubileet.
Köpt mina Factory Tuned, Orbis, Champagne och Vodka därifrån.
Lämna en kommentar:
-
-
Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
Vågar själv inte räkna hur många rullar det köpts 2020 men kan visa bild på de tre som jag själv kanske, möjligtvis tycker jag köpt lite, lite grann i onödan. Dessa passar inte in till något fiske jag gör. Köpts enbart för att jag tycker de är snygga och kul att ha. Vet inte riktigt varför men tycker ct rullar är bland de snyggare rullarna.
Lämna en kommentar:
-
Japp, bara att erkänna sig skyldig, dock med tillägget att 2020 ang rullköp blev ett extremt år.
Fast egentligen blev det totalt 18 om man ska se det krasst.
Har i många år servat och donat med en äldre herres rullar. I oktober 2020 var det dags igen, han hade då bla även med sig en liten Mörrum 3600 i nyskick. Han insisterade på att jag skulle ha den gratis med motiveringen: ”Jag kommer ändå inte överens med det lilla fanstyget så ta den du som kan hantera sånt smått skit...”
Efter lite dividerande som främst gick ut på att jag ville betala för den, vilket han blankt vägrade, kom vi fram till en kompromiss som innebär gratis service inkl ev reservdelar under resten av hans verksamma fiskeliv.
Blev för övrigt både hårda, segslitna, samt dråpliga förhandlingar med kära sambon i samband med köpet av Ambassadeur Vodka Edition. Slutligen kunde samförstånd uppnås under förutsättning att detta inköp skulle gälla som både julklapp och födelsedagspresent...
AB Urfabriken fyller ju som sagt 100 i år, hört det blir en serie om tre jubileumsrullar för ca 15 000 SEK.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57