Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Par i Chrome !!!

Ambassadeur 7500 C3 High-Speed Chrome.

Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av Biff Visa inlägg
      ”​​​​Bussningarna ska få svetta ur sig oljan i ugnen och sen impregneras med rocket red fuel.” (Reekie)

Ett hett tips är att högglanspolera tappen på evighetsskruven, piniondrevets insida och lagrens insidor. Det gör susen och anses av några vara ungefär lika effektivt som att sätta in kullager. Dock är det betydligt billigare, mindre underhållskrävande och tryggare då denna rulles relativt dåliga vridstyvhet helst vill ha (kräver, enligt min uppfattning) självjusterande lager.

Åtgärden är enkel att åstadkomma. Lagrens och piniondrevets insidor kommer man lätt åt genom att sätta en kapad bomullstops inpregnerad med polermedel i Dremeln och mala på en stund. Om du Reekie, eller någon annan, prövar vore det kul att få en rapport. Jag kan vittna om god effekt.

Skitfiske
      Biff
      Jag har testat att polera spolaxeln och abu originalbussningar invändigt på en nyare ambassadeur jb.
      Var självklart svårt att mäta den upplevda förbättringen, men något gjorde det allt för kastlängden.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Teliafelia Visa inlägg
        Jäklars vad det finns fina rullar man vill ha.
        Fick tid till att bygga ihop min 4500 raket som ska med ut på lite öringjakt i veckan.
        Tjusig! Inte varje dag man ser en av första generationens rocket i detta skick.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

Känslan och dessutom veta man har trim gör mycket.
          Jag fiskar nästan bara bombardia och alla mina Ambassadeur jag fiskar med är trimmade med UT eller Abu's trim. Kommer dessutom aldrig ha en djup originalspole i en Ambassadeur igen.
          Har också svårt för djupa spolar på mina 5 och 6000 rullar. De sväljer ju så otroligt mycket onödig lina. Den dagen jag börjar fiska arter som drar iväg 300 meter lina i en rusning kanske jag ändrar mig.
          De senaste rullarna jag byggt ihop är i 4000 storlek och är de jag fiskar mest med just nu. Är lite osäker på hur mycket grunda spolar gör på de. Märker faktiskt inte stor skillnad. Sen kör jag mellan 15 och 25 gram på bombarda och de flyger ju som små missiler genom luften. Skulle tro att skillnad märks när det kommer till mer fladdriga drag eller jiggar.
          Men nu är jag ju svag för trim tyvärr och ser det som en del av hobbyn inom fisket, så självklart kommer mina 4000 rullar att ha grunda spolar nån gång i framtiden.

Kommentera

• Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

Har också svårt för djupa spolar på mina 5 och 6000 rullar. De sväljer ju så otroligt mycket onödig lina. Den dagen jag börjar fiska arter som drar iväg 300 meter lina i en rusning kanske jag ändrar mig.
            De senaste rullarna jag byggt ihop är i 4000 storlek och är de jag fiskar mest med just nu. Är lite osäker på hur mycket grunda spolar gör på de. Märker faktiskt inte stor skillnad. Sen kör jag mellan 15 och 25 gram på bombarda och de flyger ju som små missiler genom luften. Skulle tro att skillnad märks när det kommer till mer fladdriga drag eller jiggar.
            Men nu är jag ju svag för trim tyvärr och ser det som en del av hobbyn inom fisket, så självklart kommer mina 4000 rullar att ha grunda spolar nån gång i framtiden.
            Japp onödigt med så mycket lina. Sålde min enda Ambassadeur i 4000 storlek ifjol så kan inte svara på det.
            Alman har byggt och trimma en har jag för mig.

Haha japp så kul kasta bombardia när någon som inte fiskar går förbi eller tittar.
            Vilka relationer man får när dobben nästan hamnar i omloppsbana runt jorden.

Sedan brukar frågan komma, metar du!!

Kommentera

Japp onödigt med så mycket lina. Sålde min enda Ambassadeur i 4000 storlek ifjol så kan inte svara på det.
              Alman har byggt och trimma en har jag för mig.

Haha japp så kul kasta bombardia när någon som inte fiskar går förbi eller tittar.
              Vilka relationer man får när dobben nästan hamnar i omloppsbana runt jorden.

Sedan brukar frågan komma, metar du!!
              Inte helt säker men känner du igen denna rulle jag köpte på tradera för ett bra tag sedan? Ifall det var du som var säljare så är rullen i goda händer. Skulle ha trimmats men kom en bunke andra rullar ivägen så denna förblev otrimmad.

Kommentera

Inte helt säker men känner du igen denna rulle jag köpte på tradera för ett bra tag sedan? Ifall det var du som var säljare så är rullen i goda händer. Skulle ha trimmats men kom en bunke andra rullar ivägen så denna förblev otrimmad.
                Haha var som fan! Min gamla 4600.

Kommentera

Haha var som fan! Min gamla 4600.
                  Haha då var det din rulle. Som sagt den skulle ha trimmats men fick/köpte så många andra rullar och planer så denna hamna i "finlådan" i väntan på att trimmas/fiskas med.

Kommentera

Haha då var det din rulle. Som sagt den skulle ha trimmats men fick/köpte så många andra rullar och planer så denna hamna i "finlådan" i väntan på att trimmas/fiskas med.
                    Jo du hade några projekt vill jag minnas.
                    Trevlig att råkas igen!

Kommentera

Jo du hade några projekt vill jag minnas.
                      Trevlig att råkas igen!
                      Jupp det är. Ja några/många projekt har det blivit. Väldigt många senaste året pga av att jag inte kommit ut och fiskat pga gipsade armar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 600 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40