Ursprungligen postat av beachcast
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Ska försöka mig på att beställa en riktigt grund availspole till min fullsmetade 4601 c3a och se ifall det går att fiska aborre med den :-)
Jag köpte min SM 1600 för 250 spänn härom året och är småkär i den. Jag gav den nya lager och carbontex lameller och den är såååå nice nu.
Kommentera
-
En rundgavlad topptung rulle förstör balansen i en lätt utrustning enligt mitt förmenande. Vad gäller HÖ-fisket så fiskar jag från båt i ofta ganska hårt väder med byig vind och då är kaffekvarnen helt enkelt smidigare att hantera, föredrar annars multi i de flesta situationer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggEn rundgavlad topptung rulle förstör balansen i en lätt utrustning enligt mitt förmenande. Vad gäller HÖ-fisket så fiskar jag från båt i ofta ganska hårt väder med byig vind och då är kaffekvarnen helt enkelt smidigare att hantera, föredrar annars multi i de flesta situationer.
Och vem fiskar inte havsöring i hårt väder?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
Det respekterar jag fullt ut. Men på ett 10f spö tycker jag balansen med en Ambassadeur blir perfekt. Men klart fiskar man från båt är ju kortare spö lite smidigare.
Och vem fiskar inte havsöring i hårt väder?
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
Vill du ha en made in Sweden till abborre som det går att göra grymma fynd på, om du inte har något emot högervevat vill säga... så kan jag rekommendera en SM/BM 1600
Jag köpte min SM 1600 för 250 spänn härom året och är småkär i den. Jag gav den nya lager och carbontex lameller och den är såååå nice nu.
Med andra ord är jag värdelös med högervevat när det behövs lite finnes :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Men om man köper en ny c4 där den lättare linspridare och dubbellagrad linspridare ingår.
Köper trimspolen och det lagrade mellanhjulet från Abu. Spolen kostar väl ungefär som den nya record spolen ca 450 vill jag minnas? vad ligger mellanhjulet på??
Funktionen kan man komma relativt billigt undan med. Men det är ju inte alltid det handlar om heller.
Men om du tycker de fungerar så bra så borde man kanske bygga en för att testa .
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggFunktionen kan man komma relativt billigt undan med. Men det är ju inte alltid det handlar om heller.
Men om du tycker de fungerar så bra så borde man kanske bygga en för att testa .
Jag slängde ut en mindre förmögenhet när jag beställde en 6501 cs rocket med släta gavlar från Japan.
Den är knappast bättre än dom som säljs i Sverige men återigen slog fåfängan till, men jäklar vad nöjd man blev.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Som du är inne på så handlar det nog mer om våran fåfänga i många fall, det vet abu i svängsta och det är nog den största anledningen till alla specialutgåvor, färger mm. För i grunden är det samma rulle och rent funktionellt kan man själv sätta ihop vilken rulle man vill.
Jag slängde ut en mindre förmögenhet när jag beställde en 6501 cs rocket med släta gavlar från Japan.
Den är knappast bättre än dom som säljs i Sverige men återigen slog fåfängan till, men jäklar vad nöjd man blev.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Härligt att du hållet tråden levande med dina bilder. Hoppas själv få till ett pass på dan före dan, om nu inte sambon har planerat andra stolleprov för mig, som paketinslagning och grilljering av skinka.
Julafton har man ju varje fiskepass.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57