Ursprungligen postat av Alman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Var också ute idag men fick bara en lite snipa. Förra helgen fick jag en 900g aborre och några gäddor. Idag var det riktigt segt. Var ändå nöjd med dagen då jag fick prova mitt senaste tillskott i samlingen :-)
Jo bara skönt komma ut trots gråväder och skralt med hugg. Längtar redan efter nästa helg, min ventil speciellt i dessa orostider.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Jag vet. Såg den också och tänkte höra av mig till dig. Sen såg jag bilderna och förstod ännu en gång att fint skick tydligen inte är samma för alla:-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Undrar hur hans övriga rullar ser ut ?
Kommentera
-
Detta hur olika människor definierar fint skick är intressant.
Jag är oerhört petig och fint eller jättefint skick säger jag om saker som ser oanvända ut. Skulle säga ruckel om rullen! Vet många inte bryr sig om märken repor osv, nä rullen blir inte sämre av ett repigt och fult estetiskt yttre. Men precis som jag resonerar med bil osv undrar jag hur rädd ägaren varit och skött service när vederbörande inte verkar bry sig förövrigt.
Ibland undrar jag när jag ser en rätt lyxig dyr sportbil dock några år gammal se ut som ett ruckel..
Hur och när började förfallet på bilen och varför är man inte mera rädd om bilen, troligen har bilen bytt ägare några gånger och nya ägaren har väl acceptera skavankerna vid köp. Kanske var ett klipp prismässigt!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggDetta hur olika människor definierar fint skick är intressant.
Jag är oerhört petig och fint eller jättefint skick säger jag om saker som ser oanvända ut. Skulle säga ruckel om rullen! Vet många inte bryr sig om märken repor osv, nä rullen blir inte sämre av ett repigt och fult estetiskt yttre. Men precis som jag resonerar med bil osv undrar jag hur rädd ägaren varit och skött service när vederbörande inte verkar bry sig förövrigt.
Ibland undrar jag när jag ser en rätt lyxig dyr sportbil dock några år gammal se ut som ett ruckel..
Hur och när började förfallet på bilen och varför är man inte mera rädd om bilen, troligen har bilen bytt ägare några gånger och nya ägaren har väl acceptera skavankerna vid köp. Kanske var ett klipp prismässigt!!!
Jättevanligt att nyare och dyra lyxbilar vanvårdas och missköts!
Som förfaller till ruckel och byter många ägare ofta på kort tid.
Har funderat på detta tidigare, hur fasiken blir de så?
Att säg en BMW el Porsche kring miljonen blir en slit o slängbil där servicelampor lyser och ena felet efter andra dyker upp.
Nu är det ju knappast entusiasterna som slarvar utan troligen dem som känner sig nyrika på sin tobakskiosk just den månaden,..
Månaderna efter när slantarna sinat och Porschen skulle repareras för 45k då var de inte lika skoj längre och den med största sannolikhet byts in hos handlare eller säljs för att lösa skuld och så rullar det på så.
Inte ovanligt att ”lyxbilar” har flera ägare per år!!
Lyxrullar från Svängsta däremot dem används väldigt olika av sina ägare, vissa hör å häpna fiskar faktiskt med dem medans andra har sina rullar i glasskåp.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 418 svar
238 873 visningar
12 gillar