Jag smörjer en gång... torrkastar hemma på tomten några ggr och sen plockar jag isär och torkar ur överflödet sen fiskar jag med rullen. Det är endast e-skruven som får en droppe olja då och då innan jag ger mig ut för att fiska. När lagren börjar låta illa bytet jag ut dom istället... det har funkat bra sen november på den rullen jag använder mest.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Vart köper du den oljan?
Tycker rullen blir väldigt grisig invändigt med Yellow label trots att jag torkar efteråt när oljan fått trängt in i lagret.
Kör själv med samma olja och kan rekommendera den.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
Ute tre timmar ikväll och tänkte ut imorgon tidigt.
Torka bara rullen lätt och satte ihop den igen, smörjer efter morgondagens pass.
Dock allt utom undre kullagret i mellanhjulet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inläggOkej ingen svensk grossist?
Ute tre timmar ikväll och tänkte ut imorgon tidigt.
Torka bara rullen lätt och satte ihop den igen, smörjer efter morgondagens pass.
Dock allt utom undre kullagret i mellanhjulet.
Kommentera
-
Hej gott folk
Jag kan inte så mycket om rulltrim och har inte pillat så mycket med ambassaderurer tidigare. Jag tänkte dock ha ett litet projekt under höst där jag tar en rulle och gör om den tills jag blir nöjd..
Så med lite tur så fick jag tag på en ambassadeur 5601 jerk i nyskick för en billig peng på blocket.
Jag har precis börjat med att byta ut veven till en kolfiber med EVA samt mutter och låsbricka.
Sen skulle jag vilja göra om den till 4601 storlek. Är det möjligt på den rullen? Är det endast stativ jag behöver köpa till från Täby eller är det fler delar som krävs?
Något mer jag bör passa på att göra?
Mvh
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inläggHej gott folk
Jag kan inte så mycket om rulltrim och har inte pillat så mycket med ambassaderurer tidigare. Jag tänkte dock ha ett litet projekt under höst där jag tar en rulle och gör om den tills jag blir nöjd..
Så med lite tur så fick jag tag på en ambassadeur 5601 jerk i nyskick för en billig peng på blocket.
Jag har precis börjat med att byta ut veven till en kolfiber med EVA samt mutter och låsbricka.
Sen skulle jag vilja göra om den till 4601 storlek. Är det möjligt på den rullen? Är det endast stativ jag behöver köpa till från Täby eller är det fler delar som krävs?
Mvh
Beställer man från Abu's service avdelning nere i svängsta blir det billigare. Kom dock ihåg att det kostar ca 50 kr i frakt samt 50 kr i postförskottsavgift.
Abu service tel: 045488070
Det är bara att ringa och förklara vad du vill ha så fixar dom allt. Asgrymt service.
Rullar i 4000 storlek är skitnice :-), speciellt ifall man vill ha ett downsize sett. Men funkar lika bra till tungt gäddfiske.
Ett tipps är att köpa orginalspolen, då får du på tillräckligt med tex 0.33 sufix för gäddfiske.
Lycka till :-)
Mvh Alan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inläggHej gott folk
Mvh
Tror jag kom på allt annars får någon gärna lägga till resterande.
Vad du i övrigt bör göra med den beror lite på användningsområde.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
-
av NicandGrabben köpte en gammal fiskelåda på loppis. Finns här något spännande på bilden?
wobblerna är...1 Foto-
2024-07-28, 11:19 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 600 visningar
0 gillar