Ursprungligen postat av holden
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Alla rutinerade rullnördar vet ju att man bäst smörjer upp rullkastararmen genom att inta en rejäl skvätt koskenkorva inför vart eller vartannat kast ;-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Vart är ogillaknappen!!!
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
Ja, varför inte. Mest förvånad är jag över att ABU med sin trogna följarskara och sitt påstådda kvalitetssignum är beredda att låna sig och sitt varumärke till detta geschäft.
Vare sig man vill det eller inte så har vi ett förhållande och ideal till alkoholhaltiga drycker, anses som lite udda om du inte dricker någonting och ständigt är alkoholen närvarande.
Lite ironiskt för jag dricker oerhört sällan, kan ta ytters lite vid speciella tillfällen. Har aldrig haft ett sug efter alkohol.
Kan tycka det ser oerhört illa ut när blåbär till fiskare måste stå med ölburk i handen och tycker det är legalt dra en bira tidigt bara för denne är ute och fiskar.
Jag dricker oerhört sällan och skulle aldrig ta någon när jag fiskar, jag är inte ute och fiskar för att dricka alkoholhaltiga drycker!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Abu har ju haft en tradition att ge ut dessa utgåvor tillsammans med Orrefors och även Måleros, har väl göra med svenskens förhållande till rusdrycker.
Vare sig man vill det eller inte så har vi ett förhållande och ideal till alkoholhaltiga drycker, anses som lite udda om du inte dricker någonting och ständigt är alkoholen närvarande.
Lite ironiskt för jag dricker oerhört sällan, kan ta ytters lite vid speciella tillfällen. Har aldrig haft ett sug efter alkohol.
Kan tycka det ser oerhört illa ut när blåbär till fiskare måste stå med ölburk i handen och tycker det är legalt dra en bira tidigt bara för denne är ute och fiskar.
Jag dricker oerhört sällan och skulle aldrig ta någon när jag fiskar, jag är inte ute och fiskar för att dricka alkoholhaltiga drycker!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
Det är inte kopplingen till alkohol jag retar mig på utan hela konceptet att trycka ihop en massa helt aparta prylar i en plastig låda i ”numrerad och begränsad upplaga” och utbjuda eländet med förespeglingar om framtida ”samlarvärde”.
Några astronomiska summor kommer det aldrig inbringa, och någon pensionsförsäkring är det verkligen inte.
Jag har champagne edition sedan tidigare, någon guldrulle, factory tuned, Abu 75 år mm. Tycker det är trevligt samla på Ambassadeur och en fin rulle är alltid en fin rulle!
Kommentera
-
Självklart ska du samla på dessa om du tycker det är trevligt. Som du själv konstaterar är det inte troligt att rullar i dessa utgåvor kommer att användas utan de ligger kvar i sina lådor, vilket garanterar att skicket om man vill köpa en nästan alltid kommer vara perfekt. Detta faktum gör att tillgången på rullar i perfekt skick alltid kommer kunna möta efterfrågan och därför blir priset aldrig lika högt som för en sällsynt rulle avsedd att fiska med som är i perfekt skick och kanske ensam i sitt slag - den principen gäller alla samlarområden.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggSjälvklart ska du samla på dessa om du tycker det är trevligt. Som du själv konstaterar är det inte troligt att rullar i dessa utgåvor kommer att användas utan de ligger kvar i sina lådor, vilket garanterar att skicket om man vill köpa en nästan alltid kommer vara perfekt. Detta faktum gör att tillgången på rullar i perfekt skick alltid kommer kunna möta efterfrågan och därför blir priset aldrig lika högt som för en sällsynt rulle avsedd att fiska med som är i perfekt skick och kanske ensam i sitt slag - den principen gäller alla samlarområden.
Beundra hur evighetsskruv och linföraren är sammankopplade med spolen och dreven, väldigt fascinerad över konstruktionen från 40-50 talet som håller än idag. Självklart trimma rullarna lite som jag kastar med.
Vet det verkar konstigt men vill ha rullar som jag aldrig kommer fiska med, jag bara har dessa och beundrar rullarna. Förblir i perfekt skick, även om jag är oerhört rädd om de ambassadeur jag frekvent fiskar med.
Jag har inga direkta dyrgripar i vintras köpte jag dessutom en oanvänd Ultra Mag XL som jag aldrig kommer fiska med, ren nostalgi då jag bläddra i Napp och Nytt som barn men inte hade kapital köpa denna rulle.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar