Gäddfilmen är Klar!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfilmen är Klar!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jaja... själv ligger jag på grymma 27k/s....
    hatar telia.............
    [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av assgoblin
      jaja... själv ligger jag på grymma 27k/s....
      hatar telia.............
      Älskar rätt inställningar
      sigpic

Kommentera

Lite kritik ang. fiskvård.

Drilla inte gäddorna så försiktigt, pressa dem hårdare så dem inte hinner dra på sig så mkt. mjölksyra. Sedan e det liksom bara att beställa sig och plocka upp fisken, även om den vill åt ett annat håll får man liksom pressa fisken med spöet så den kmr tillbkas direkt.

Sedan behöver man inte "lalla" med fiskarna utmed båtkanten i 10minuter, men det kanske ni gjorde för att få lite filmmaterial bara.

Sedan kan man ju påpeka att det skadar inte med en hand under buken när man plockar in fisk och en vågpåse att väga fisken i.

Annars kul med fiskefilmer. Härliga solupp/nedgångar, man längtar jävulskt nu
        sigpic

Kommentera

[QUOTE=Flodebanan]Lite kritik ang. fiskvård.

Drilla inte gäddorna så försiktigt, pressa dem hårdare så dem inte hinner dra på sig så mkt. mjölksyra. Sedan e det liksom bara att beställa sig och plocka upp fisken, även om den vill åt ett annat håll får man liksom pressa fisken med spöet så den kmr tillbkas direkt.

Sedan behöver man inte "lalla" med fiskarna utmed båtkanten i 10minuter, men det kanske ni gjorde för att få lite filmmaterial bara.

Sedan kan man ju påpeka att det skadar inte med en hand under buken när man plockar in fisk och en vågpåse att väga fisken i.

Annars kul med fiskefilmer. Härliga solupp/nedgångar, man längtar jävulskt nu :

Tror inte du skulle klaga på trumman tex. på gäddfeber har dom inte nån hand under buken när dom lyfter in dom i båten... så tare lungt lille flode.... det ordnar sig:

Tilll skaparna av filmen skit kul å see!! MERA sådant!

Kommentera

Lalla med fiskarna, ja det är möjligt men visst är det skönt och att drilla lite, varför annars åka o fiska om det är som och dra strömming, det är drillen jag är ute efter. Sen så har du rätt flode att det var lite lamt kanske men det är för materialet som sagt, ett litet inlägg till detta kan vara skitfilmen storgädda i öppet vatten, roliga drillar dom har.... inte! ser hellre då lite fisk i action och en drill istället för lite spöböj i 3 sekunder och sen foto pose och sen release.. Och nej det skadar inte men jag tror personligen inte att dom far så himla illa av det, kan påpeka att vi tillämpar det när det handlar om lekgäddor annars blir det inte alls bra för dom i magen!

En liten fråga bara flode, jag använder nu den senaste tiden ett BFT strike giant när jag fiskar gädda med spinn och hur hade du tänkt pressa in en 9 kilos gädda som inte alls vill upp och går åt ett annat håll? Jag klassar då strike giant som ett kraftigt spö men du kanske har kveiteutrustning med ett spö som är gjort av armeringsjärn, 0.5 cm stålvajer som lina och så krokar som är 2 cm tjocka samt en fjäderring på 5 varv? //Fiskaren2, LordPike

Kommer mer filmer vartefter, har nästan hur mycket material som helst om just gädda
            Senast ändrad av Guest; 2006-02-24, 13:57.

Kommentera

Hur bränner man detta till DVD som kan köras i en DVD-spelare?

.MPG-filer är ju inte kompatibla rakt av, utan måste väl först "formateras" med t.ex. Pinnacle för att få rätt filstruktur?

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
                Lalla med fiskarna, ja det är möjligt men visst är det skönt och att drilla lite, varför annars åka o fiska om det är som och dra strömming, det är drillen jag är ute efter. Sen så har du rätt flode att det var lite lamt kanske men det är för materialet som sagt, ett litet inlägg till detta kan vara skitfilmen storgädda i öppet vatten, roliga drillar dom har.... inte! ser hellre då lite fisk i action och en drill istället för lite spöböj i 3 sekunder och sen foto pose och sen release.. Och nej det skadar inte men jag tror personligen inte att dom far så himla illa av det, kan påpeka att vi tillämpar det när det handlar om lekgäddor annars blir det inte alls bra för dom i magen!

Kommer mer filmer vartefter, har nästan hur mycket material som helst om just gädda
                Väl talat! Fajten är ju det roliga med fisket, om man bara vevar in dem med en överdimesionerad utrustning så kan man ju lika gärna stå och veva in trästockar eller något annat "dött" material, då lider fiskarna garanterat minst.. Och ut med fler filmer! PS, skriv i vilken sjö du tar dem så jag kan åka dit och "sno" dem för dig..
                [FONT=Courier New]Är det inte restskatt så är det förstoppning.. Riktigt glad får man aldrig va..[/FONT]

Kommentera

Hehe, ja mer filmer är på gång, ska bara få tid och att klippa då det är ganska mycket jobb, har helt otroligt mycket film, och du Negus Negesti, riktigt dålig stil och att sno sista Ikku Turson av tomas, blev fan lite ledsen när jag åkte dit och det bara fanns massa småwobbler, och alla invincible 25 hade han ju såklart tagit själv jaja. Hehe sjöarna låter jag vara hemliga då du bor i vånga och det är ju inte alltförlångt bort så hemligt, men du kanske kan se på filmen lite på vissa ställen..

Kommentera

Husbevosfiskaren, också ett namn nåväl, jag gjorde så att jag bara brände ut filen mpeg-2 på en dvdskiva och sen funkade det. vet inte om man ska trixa till det något mer, det funkade iaf. håller på och styr ett dvd meny program, blir fränare då

Kommentera

Nice! Många fina fiskar där.. och fint med lite Rise Against mot slutet Ser fram emot mer!

><(((*>

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 410 svar
                      238 535 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Retroräven