Webbshop, vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Webbshop, vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Webbshop, vilken?

Finns många webbshopparna där man även kan få 300 m flourocarbonlina billigt. Vilken använder ni helst

Stephen

Ja, nu vet jag ju inte hur grov FC du ska ha. Men kolla på dogger.se, dom gillar jag.
    Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ursprungligen postat av Stevieboy Visa inlägg
      Finns många webbshopparna där man även kan få 300 m flourocarbonlina billigt. Vilken använder ni helst

Stephen
      9 gånger av 10 dogger. Snabb, gratis( om man handlar för 500 eller mer och det är ju inte så svårt)leverans och oftast bra erbjudanden.
      size does matters!

Kommentera

Okej, det var Dogger. Då ska jag kolla, Tack!

Kommentera

Köpte olika tunga kulor, pärlor, flourocarbonlina samt lite gummi... Verkar krångligt, vilken tyngd?
          Texas eller Carolina? Mycket bottenträsket i Drevviken, men ändå djupt...

Kommentera

Vad är det som verkar krångligt? Guider finns det hundratals av här och på youtube hur man tacklar upp och vad som är skillnaden på Texas och Carolina.

Texas: Krok > FC > Pärla > Tyngd > Lekande https://www.youtube.com/watch?v=WA5-3sCZAoo
            Carolina: Krok > FC > Lekande > Pärla > Tyngd https://www.youtube.com/watch?v=UFRYW5UTWho

Texas för att komma igenom allt gräs och studsa på botten, precis som vanlig jiggfiske.
            Carolina för att få upp betet från botten, du väljer att veva hem sakta släpandes tyngden på botten eller jigga hem som vanligt, funkar bra på tröga fiskar. Och precis som vanligt jiggfiske bestämmer du hur tung tyngd du vill använda beroende på djup, bete och att du ska igenom allt gräs.
            Senast ändrad av Leon; 2015-08-10, 17:07.

Kommentera

Aha, jag undrar vilken tyngd. Sedan vill jag inte ha allt på huvudlnan. Kan jag göra en Carolina där tyngden sitter mellan två lekanden? Texas måste väl sitta på huvudlinan? Ska det vara lättare tyngd vid sjögräs?

Kommentera

Bullet weight är nog det vanligaste. Personligen hade jag nog valt att knyta på en extra bit FC till huvudlinan med en Albright knut istället för att sätta dit ett extra lekande.. Du ska självklart ha tyngre tyngd om du ska igenom växtlighet.

Kommentera

Jag gjorde 5 st "huvudlinor" ca 25 cm med lekande i varje ända med olika tyngder på kulorna samt en lina med krok och en hake, ca 60 cm lång. Det kanske är dumt med många metalldelar då det är gräs?

Kommentera

Ingen aning om det är dumt eller inte, folk får fiska precis hur dem vill... men du märker nog om det krånglar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 599 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40