Big Buster 1998 Något att ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Big Buster 1998 Något att ha?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Big Buster 1998 Något att ha?

    Hej, till en börja med kan jag väl medge att denna tråd kanske inte passar perfekt inom Allmänt om fiskeutrustning, men hittade inget mer passande forum.

    Iallafall, jag letar lite efter en ny båt, och såg en Big buster med en 90 hk Honda fyrtakt för en inte alltför stor peng. Jag undrar ifall ni skulle köpt en sån här gammal aluminiumbåt, samt motor.

    1. Först och främst, vet ni något om Big Buster? Bra båt? Gissar att alla Buster håller en hög kvalité men kanske kan finnas undantag. Motorn? Bra?

    2. Hur tror ni båten är i fiskesammanhang? Har ni ägt en Buster/äger ni en?

    Skall åka och kolla på båten snart hade jag tänkt, får se hur just det exemplaret verkar.

    Tack på förhand!
    En abborre är en abborre

  • #2
    Jag hade en Big Buster på 90-talet. En 93:a tror jag. Fin båt. Kvalitet i klass med andra Buster. Utmärkt storlek för fiske i sjö och inomskärs. Jag hade en Johnson 60 hp, vilket räckte gott och väl. Så 90 hp känns kanske lite i överkant, men det funkar säkert. Kan vara värt att kolla med försäkringsbolag vad de säger om det. Dock ska du nog ta med en nypa salt att båten är från -98. Jag tror Big Buster slutade att tillverkas i mitten på 90-talet. Därefter bytte den namn till Buster L. Men om den är väl omhändertagen och inte alltför hårt körd ska åldern på 20 år inte vara ett stort problem.

    Kommentera


    • #3
      -98 stämmer ej på båten då Big buster tillverkades 1984 - 93. Antingen är båten äldre eller så är det en XL. Bägge bra båtar. Honda 90 är en väldigt bra motor. Har en -99 själv som aldrig sviker. Fysiskt stor som ett hus men går fint.

      Kommentera


      • #4
        Big Buster 1998 Något att ha?
        Ursprungligen postat av srkjell Visa inlägg
        Hej, till en börja med kan jag väl medge att denna tråd kanske inte passar perfekt inom Allmänt om fiskeutrustning, men hittade inget mer passande forum.

        Iallafall, jag letar lite efter en ny båt, och såg en Big buster med en 90 hk Honda fyrtakt för en inte alltför stor peng. Jag undrar ifall ni skulle köpt en sån här gammal aluminiumbåt, samt motor.

        1. Först och främst, vet ni något om Big Buster? Bra båt? Gissar att alla Buster håller en hög kvalité men kanske kan finnas undantag. Motorn? Bra?

        2. Hur tror ni båten är i fiskesammanhang? Har ni ägt en Buster/äger ni en?

        Skall åka och kolla på båten snart hade jag tänkt, får se hur just det exemplaret verkar.

        Tack på förhand!
        Hej Christoffer;

        Big Buster tillverkades mellan 1984 och 1993. Kanske avser du år 1988 som tillverkningsår ??

        Visst är en Big Buster alltid något att äga och fiska med!

        Själv har jag en specialbyggd, extra förstärkt Buster Magnum med dubbla Yamaha-motorer som är tillverkad av Fiskars OY i Finland just år 1998.

        Några av de allra bästa trygghetsdetaljerna i nämnd ordning i min Buster Magnum är självlänsen, dubbla länspumpar och den enorma sjösäkerheten.

        Yamaha forever!.

        http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm
        Old Firehand

        Senast ändrad av Old Firehand; 2015-05-05, 10:24.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 580 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
        468 svar
        107 866 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Julle68
        av Julle68
         
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 643 svar
        235 932 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
        30 svar
        3 371 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg uffe62
        av uffe62
         
        Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
        96 svar
        10 600 visningar
        5 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Arbetar...
        X