Abu Garcia - Conolon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia - Conolon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ojoj Nu kommer jag med ett anti ABU inlägg

Personligen så tycker jag att ABU tappat otroligt i kvalite de senaste åren. De låg tidigare i topp men har fallit ner väldigt mycket. Haspelrullarna håller inte alls måttet, finns betydligt bättre rullar att få tag på. gnäll gnäll

Spöna jag testat saknar känsla. Testade även toppmodellen mörrum och det var ganska bra men då var ett Series One bra mycket skönare och det kostar 1000 pix mindre än ABU spöt. gnäll gnäll

Sen shimano i all ära, de håller ofta bra kvalite, men att släppa en rulle för över 1000kr som saknar IAR är ju bara löjligt. gnäll gnäll

"Va fan gnäller du för?! Skit i o köpa ABU o sluta gnäll!" ojoj jag ska sluta gnälla nu

Men ambassadeurrullarna verkar fortfarande hålla måttet.

Kommentera

Mycket har blivit skit de senare åren. Håller med om att ABU:s hasplar är skräp förutom Suveränen, men den kostar o andra sidan en hel del. Shimanos haspelrullar i samma prisklass som ABU-rullarna är heller inget vidare. Ambassadeurer är toppen, likaså Shimanos multirullar, men de senare har blivit satans så dyra...kolla senaste Normark fishing Magazine..inte en vettig multi under 2500:- Tyvärr verkar det krävas mer pengar för en bra haspel gentemot en bra mulitrulle.....

Kommentera

Med risk för att vara "lite off topic"!

Jag håller med både Yoxler och Hippo. Det kanske beror på att mycket av utrustningen tillverkas "i samma fabrik", typ...

...så när som på Ambassadeurer och Suveränen. Vad gäller Ambassadeuren så är nog min favorit fortfarande Rocket Pro modellerna. Det bygger ju på det gamla konceptet, som är väl utprövat och utan barnsjukdomar.
        Men jag måste medge att Mörrums modellerna är skitläckra.

När jag började mitt sportfiske var ABU's spön riktiga favoriter. Min uppfattning har dock ändrats under åren. Nu föredrar jag en mer mjukare aktion än vad ABU hittills har stått för. Jag tycker helt enkelt att det mjukare spöt passar bättre till mitt multifiske.

ABU's traditionella drag är däremot fortfarande favoriter: Toby, Reflex, Droppen Mörrumsspinnaren, HiLo och Tormentor (Terminator) ...

...fast Hippo håller på att introducra nya vobbler märken i min samling. Bra Hippo, men fattig blir man!

Kommentera

Åsunden "De köster att ligge på töpp"

ABU:s spön har jag inget emot. Conolon Premier har en härlig feeling. Sen har man en viss förkärlek för gamla Hi-Lo wobblers. Svensktillverkade skall det vara. Har ett gäng som jag aldrig fiskar med men som är skitfina. Funderar på om inte 2003 skall bli ett nostalgiår. Dvs bara fiska med "klassisk" ambassadeur, enhandsspö, skeddrag samt en å annan Hi-Lo eller Killerwobbler. Tweedbrallor har jag inga men kronans gamla 59-brallor är ju av rätt tidsstuk.

Kommentera

Hippo: Kronan har väl inga "äppelknyckar-byxor"???
            Ska vi byta, du får mina gamla HiLo's och du ger mig ett Conolon?!

jag glömde självklart de gamla skeddragen: Atom, Giller, Mörtblänk osv...

Kommentera

Nä inga äppelknyckar...men goa vadmalsbrallor.

Kommentera

Jag får åka o känna på ett Conolon ngn dag, så kanske min feta Anti ABU känsla försvinner lite

Men jag håller med om att de gamla beprövade ABU dragen är redigt fina.

Kommentera

Yoxler; testa inte bara Conolon. Mitt råd är att du ska känna på "riktiga" rullar oxå! Dvs Ambassadeurer.

Du snackar ju mest om diverse haspelrullar. Det är vad jag kallar senilfiske!

Hippo och jag kan konsulta i ämnet, för en mindre ersättning.

Kommentera

ås-> har faktiskt en ambassadeur också En C3 2speed som är helt ok. men den fungerar inte så bra till lättare drag. kanske den iof gör men jag har inte bra teknik när det kommer till amassadeur än.

Kommentera

Tjabba..

Måste bara få kontra alla här som har klankat ner på ABU..jag fiskar i stort sätt enbart med ABU..och har inte en enda gång blivit det minsta missnöjd, och årets modeller av haspelrullar frn ABU har fått väldigt bra kritik över hela världen, har en cardinal 500 och en 100 och båda är klockrena. Har testat åtskilliga andra märken och så..men men..smaken e ju som baken..=)=)..man fastnar väl oftast för nåt...

en sak till oxå..nån här uppe klagade på fireline..*skrattar*..jag har haft samma lina på en av mina rullar i 3 år nu..inget problem en enda gång..såå..fireline e det bästa man kan ha i linväg när det gäller spinnfiske..

tack för mig..=)=)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                      6 svar
                      10 376 visningar
                      19 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot