Nästa set, nu lite tyngre beten/trollning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nästa set, nu lite tyngre beten/trollning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nästa set, nu lite tyngre beten/trollning

Tjenare !

Efter förra årets läsning/rekommendationer till mitt nystartade intresse jiggning så är jag än idag super nöjd med mitt Shimano Yasei drop shot 7-28g(vitt) tillsammans med min Shimano Technium 2500 fd.

Jag är nu igen ute efter era rekomendationer/åsikter angående ett spö och rulle för lite tyngre kastvikter till vobblar mm på ca 30-60g, vill även då kunna trolla lite lätt från våran mindre båt vi har i insjön.

Ser gärna rullen som en haspel, spöt med korkhandtag och lite medel-styv aktion med en prissättning på ca 1500-3000:- (betalar gärna för kvalité)

Tittar på Penn Battle II tillsammans med SG Bushwhacker, lite kluven till både storlek på rullen och spöt sådana fall.
    3000 eller 4000 rulle samt 8ft 20-60g eller 8'6ft 30-80g...

Kommentera

Eftersom du gillade yasei ds så kanske du ska köpa ett matchande Yasei pike 20-60g! :-) Har inte testat det själv, men det är säkert suveränt!

Själv kör jag med Lundgrens tailchaser spinn (finns även i haspel) 45g (underklassat, egentligen ca 55g), lite tyngre än yasei-spöna men har skön känsla.

Vad gäller trollandet: När det gäller vanligt hederligt dragsläpande så funkar alla spön (oavsett vad folk säger), så hittar du bara ett spö som du gillar så kan du oxå trolla med det. :-)

Vad gäller rullar, kolla in shimanos bakbromsade med fighting drag!

Kommentera

Ursprungligen postat av Phisherman Visa inlägg
        Eftersom du gillade yasei ds så kanske du ska köpa ett matchande Yasei pike 20-60g! :-) Har inte testat det själv, men det är säkert suveränt!
        Eller yasei pike xh. Jag kastar kanske inte 20g's med det men 50-90g'are kastar det galant, ett lite bredare spann än du, ts, söker.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 602 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57