Gälgreppshandskar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gälgreppshandskar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gälgreppshandskar

Gälgreppet kan ju som bekant vara ganska smärtsamt ibland, och jag hittade just en ny och intressant produkt som kanske kan lindra problemet. Ett par lätta och smidiga handskar som är speciellt gjorda för gäddfiske och gälgreppet, då de skyddar händerna mot gälbågarna samtidigt som de inte skadar fisken. De tillverkas av det nystartade företaget Musky Armor. Läs mer om dem i denna tråd:

Vad tror ni om dessa handskar? Själv gillar jag idén, speciellt eftersom varken händer eller fiskar kommer till skada, det känns inte som något bra självändamål att rispa upp händerna "bara för att", om man säger så.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Jag tycker inte att handskar behövs... Kan vara en bra grej om man vill träna på landningen, men sen är bara handskar i vägen. Kanske är det en vanesak, men jag känner mig helt handikappad ifall jag inte har i alla fall fingrarna fria. Så ofta man behöver "pilla" på fiske prylarna plus annat. Blir bara en massa av och på plockande med handskar. Dem där handskarna på bilden såg inte ett dugg speciella ut på bild i alla fall.

Kommentera

Har den oranga handsken från www.lundgrensfiske.com och jag tycker den är kanon.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
        Gälgreppet kan ju som bekant vara ganska smärtsamt ibland, och jag hittade just en ny och intressant produkt som kanske kan lindra problemet. Ett par lätta och smidiga handskar som är speciellt gjorda för gäddfiske och gälgreppet, då de skyddar händerna mot gälbågarna samtidigt som de inte skadar fisken. De tillverkas av det nystartade företaget Musky Armor. Läs mer om dem i denna tråd:

Vad tror ni om dessa handskar? Själv gillar jag idén, speciellt eftersom varken händer eller fiskar kommer till skada, det känns inte som något bra självändamål att rispa upp händerna "bara för att", om man säger så.
        Tips, ta en vanlig neoprenehandske, typ RT för 100kr eller ngt om ni har problem med greppet

Händerna skall inte vara i gälbågarna, det är fiskens lungor. Det är skitbra att dem e vassa för då vet man att man inte skall dit o göra
        sigpic

Kommentera

handskar

hallå! det är kanon att ha i båten då vissa gäddor blir krokade på ett konstigt sätt så det kan vara riskabelt att ta upp dem utan en handske! själv så köpte jag en vante från lundgrens som funkat kanon! den är gjord i ett matrial som är oehört starkt! så man slipper ha krokarna i fingrarna,

Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Som sagt.. tycker det är obekvämt med handskar, känns bara klumpigt.

Sen så kan dom lätt fastna gälbågarna och ställa till med besvär.

Kommentera

Håller med om Lundgrenshandsken, den är tillräckligt nätt för att fungera även för gällocksgrepp. Har i o f sig använt min till gösfisket under sommaren, smågösar kan vara duktiga på att bete sig lynnigt :-)

Kommentera

Köpte en sån till brorsan för nåt år sen. Den har inte blivit använd så mycket. Blir inte att man har tid att få på sig den när en större gädda ska landas, mycket annat att tänka på. Dessutom luktar den riktigt illa efter några fiskar...

Bra som Flodebanan säger, tål att upprepas!

"Händerna skall inte vara i gälbågarna, det är fiskens lungor. Det är skitbra att dem e vassa för då vet man att man inte skall dit o göra"

Kommentera

Lyfter tråden och tipsar om att exakt dessa handskar som jag skrev om i första inlägget numera finns hos Lundgrens för 149 kr/paret (de säljs parvis och inte styckevis).

Jag köpte själv ett par förra våren direkt från USA och är riktigt nöjd med dem och rekommenderar dem, så nu vet ni var de finns om någon är sugen på att testa.
                  Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  24 svar
                  2 342 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13