Onödiga prylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödiga prylar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Onödiga prylar

Va e de mest onödiga fiskepryl ni har köpt. Eller dyraste för de brukar ju alla onödiga saker va. Typ den här radiostyrda båten som kör ut betet någon som testat den. Så ta o erkänn nu alla prylbögar. Skäms ni för mycket så kan ni ju alltid logga ut först hehe
    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Hmm, finns det onödiga fiskeprylar?

Har haft en del saker jag inte använt på flera år efter inköp, men nog kommer det ett tillfälle då de kommit till användning till slut.

Men visst finns det mer eller mindre användbara saker

Kommentera

Har 3 zaltwobblers jag kanske gett totalt 2 fisketimmar var. (på 3-4 år.)
      Det var rätt onödigt inköp.
      /Lazinko

Kommentera

Helt klart ligger min flugfiskeutrustning, spö, rulle, lina, flugor och askar högst upp på listan. Andningsvadarna med skor är goda runner ups. 3 ismetespön klättrar tillsammans med ett gäng pimpelspön raskt uppåt.
        Men tror ni jag kommer att göra mig av med dem? Aldrig!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
          Har 3 zaltwobblers jag kanske gett totalt 2 fisketimmar var. (på 3-4 år.)
          Det var rätt onödigt inköp.
          Men om du inte hade köpt dom hade du gått och tänkt att just den färgen skulle varit bra när det går dåligt. Så gör iallafall jag. Måste ha med mig allt ut även om man knappt fiskar med 10 %.

Jag säger nog också som den första talaren. Finns det onödiga fiskeprylar?

Kommentera

min båt har varit ett ganska onödigt inköp.
            Har knappt använt den utan den har mest legat.
            Men det blir nog mer användning av den nu när man har körkort.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
              Va e de mest onödiga fiskepryl ni har köpt. Eller dyraste för de brukar ju alla onödiga saker va. Typ den här radiostyrda båten som kör ut betet någon som testat den. Så ta o erkänn nu alla prylbögar. Skäms ni för mycket så kan ni ju alltid logga ut först hehe
              En betesbåt är väl allt annat än onödigt ? Måste ju vara skitsmidigt! Allt handlar om att prioritera, man behöver inte vara rik för att ha dyra fiskeprylar, prioritera var ordet
              sigpic

Kommentera

Likt Bebest så måste min flugutrustning vara det onödigaste ja köpt...det har ej brukats många timmar....men en vacker dag så kanske....
                - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Jo flugutrustningen ligger nog mest o samlar damm speciellt ett 15 fots Sage spö. Kan inte begripa va jag skulle med de till köpt -96 o aldrig använt. Tänkte väl bli Laxfiskare då hehe
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Det mest onödiga prylarna är från alla gånger jag lurat mig själv genom att köpa lite för dåliga (ofta billiga) spön, rullar, linor och annat. Mitt första flugspö tex ingen ryggrad som att fiska med en gummisnodd som spö. Samma sak med mitt första UL-spö. Jag har förbrukat ett antal ABU-haspelrullar (från 80-talet), vadare..

Det tog ett och kanske även finansiella möjligheter att inte köpa skit utan köpa bra eller iaf halvbra grejer från början eftersom allt man vill prova på och inte vill satsa i från början alltid lett till ett ökat intresse. Det onödigaste jag köpt på senare år (iaf minst brukade?) måste vara vågen då med tanke på hur lite den behövts användas (men jag hoppas ju på ett flitigare nyttjande av tingesten i fråga)..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 418 svar
                    238 852 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01