Onödiga prylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödiga prylar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hmm... onödiga pryttlar som inte begagnats?...

en draglåda som jag köpte av min kusin innehållande en massa skit.. kostade mig inte mycket.

Men den ONÖDIGASTE om jag nu hade köpt den vore en baitpump, som man använder till att pumpa upp sandmask ur sandbotten.. Det visade sig idag att jag klarar mig utan den och fick idag upp 5 styck fina sandmaskar på 5 minuter. Pumpen kostar cirka 700:- totalt inkl frakt från england.

Bild för de som inte vet vad sandmask är. Ypperligt agn för bottenmete av många fiskarter.

Kommentera

Gräver du upp sandmaskarna annars? Hur funkar maskinen? Verkar rätt coolt
      /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
        Jo flugutrustningen ligger nog mest o samlar damm speciellt ett 15 fots Sage spö. Kan inte begripa va jag skulle med de till köpt -96 o aldrig använt. Tänkte väl bli Laxfiskare då hehe
        vad skall du ha för det?

Är det en G3:a eller G2:a ?

Kommentera

föresten finns det inga onödiga fiskeprylar... försäsongen 2005 hade jag 4st top.of the line vadarjackor i min garderob. Men det var helt nödvändigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Loomis Maaan
            vad skall du ha för det?

Är det en G3:a eller G2:a ?
            Det står GRAPHITE 111 GFL 10150-3 B på det.
            Men det blir nog kvar i Garderoben.
            En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cephalus
              Baitboats är väl främst till för att precisionsmäska med, inte för att köra ut drag med.

Det finns båtar att köra ut drag med också.

Men baitboats är för mäskning som du säger, iaf den baitboaten jag menar

Pike; Metar du mkt eller ? Lite lättare än ha med sig en vanlig båt för att rå ut diverse smått och gått till precis den fläcken man tänkt fiska, eller redan fiskar
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                Pike; Metar du mkt eller ? Lite lättare än ha med sig en vanlig båt för att rå ut diverse smått och gått till precis den fläcken man tänkt fiska, eller redan fiskar
                Näää jag metar inte. De e en dyr "slangbella" då alltså. Men om jag metade så skulle jag säkert ha en
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
                  Näää jag metar inte. De e en dyr "slangbella" då alltså. Men om jag metade så skulle jag säkert ha en
                  Dyr och dyr, allt är ju realtivt. Om du sätter det i perspektiv till vilken precision du kan mäska med på längre avstånd, jämfört med vad du gör med en slangbella (Du måste vara världsmästare för att ens komma i närheten på lika många försök) i samma läge. Dessutom perfekt vid fiske nära snags eller exemplevis överhängande trädgrenar och dylikt där man genom att kasta ut kroktacklet (Kanske med noga förberedd och smarrig PVA-påse som bara får en chans) riskerar alltför mycket genom att försöka prickkasta.

Vad baitboat berör att köra ut drag etc låter jag vara osagt. Sådan baitboat har jag inte hört talas om men tvivlar inte på att det skulle gå med de som marknadsförs för specimenmete... Give it a Try!
                  Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av C&RforLIFE
                    Dyr och dyr, allt är ju realtivt. Om du sätter det i perspektiv till vilken precision du kan mäska med på längre avstånd, jämfört med vad du gör med en slangbella (Du måste vara världsmästare för att ens komma i närheten på lika många försök) i samma läge. Dessutom perfekt vid fiske nära snags eller exemplevis överhängande trädgrenar och dylikt där man genom att kasta ut kroktacklet (Kanske med noga förberedd och smarrig PVA-påse som bara får en chans) riskerar alltför mycket genom att försöka prickkasta.

Vad baitboat berör att köra ut drag etc låter jag vara osagt. Sådan baitboat har jag inte hört talas om men tvivlar inte på att det skulle gå med de som marknadsförs för specimenmete... Give it a Try!
                    Håller med dig, och jämnför man baitboaten med en vanlig båt(som man kanske måste ha ligga i vattnet man fiskar 24/7 p.g.a otillgänglighets m.m så är det absolute inte dyrt

Det finns "dragutkörare" också
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
                      Vill du sälja så kan jag offra mig
                      Du har inte ett flugspö som du vill bli av med liggande?
                      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 418 svar
                      238 851 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01