Fiskespöt som inte finns? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskespöt som inte finns?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Kolla på Lipstick, Top N Tail och Long Ranger. Lipstick är lite mer ett "allt i allo"spö. Top N Tailen är styvare än Long ranger och fungerar förmodligen bättre att styra beten med, typ spinnare, top water och sådant. Long Rangern är underbar att kasta med och spöt jag själv använder till mer eller mindre allt gäddfiske. Utmärkt spö till mjukbeten och tailar. Går även jerka med om man vill det och har bra utrymme.

Alla de 3 spöna borde på olika sätt fungera utmärkt till ditt fiske.
    Tack för ett bra svar! Har ni dessa spön hemma i Kosta?

Köpte för övrigt ett par kängor, lite smått och gott samt ett klädset av dig i höstas. Grymt nöjd!

Kommentera

LR är på väg tillsammans med 40 andra spön, kommer vilken dag som helst. De övriga ska finnas. Kul att höra

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        LR är på väg tillsammans med 40 andra spön, kommer vilken dag som helst. De övriga ska finnas. Kul att höra
        Härligt! Fullt upp med jobb men ska ta mig ut och kika på det så fort jag kan, stort tack ännu en gång

Kommentera

Körde några timmar gäddfiske idag. Vindstilla och nyis i många vikar gjorde att vi bara hade en stackars fisk upp i båten. Jag hade med tre spön varav ett Powercast-T 8,6 120-260g. Jag använde spöet med en luna 253 och kastade främst större gummin, fettot samt jonnystail. Tack vare/på grund av att spöet är byggt för tyngre beten känns det underbart att ladda med och ex jonnystail (vikt knappt 120 gr) skulle jag säga är mycket trevligare att kasta med detta spöet än lillasyster (40-130 gr). Inte heller några problem för spöet att kasta fettot (som väger knappa 200 gr) men det tycker jag själv inte är så jättekul i längden.

Efter första provturen tror jag faktiskt att spöet kommer bli en ny favorit mitt tyngre gäddfiske, lätt rappt och kan ladda de tyngre betena bättre än lillasyster och kusinen powershad (som jag personligen inte alls gillar). En annan annan sak som är viktig för mig är långa bakhandag som många andra kompetenta spön saknar. Inte heller några irriterande efterslag (som jag upplevt hos vissa spön med snabba klingor).

Detta är det första intryck och ja, jag behöver fiska mer med spöet för att kunna ta gift på att det blir en ny favvo :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
            Körde några timmar gäddfiske idag. Vindstilla och nyis i många vikar gjorde att vi bara hade en stackars fisk upp i båten. Jag hade med tre spön varav ett Powercast-T 8,6 120-260g. Jag använde spöet med en luna 253 och kastade främst större gummin, fettot samt jonnystail. Tack vare/på grund av att spöet är byggt för tyngre beten känns det underbart att ladda med och ex jonnystail (vikt knappt 120 gr) skulle jag säga är mycket trevligare att kasta med detta spöet än lillasyster (40-130 gr). Inte heller några problem för spöet att kasta fettot (som väger knappa 200 gr) men det tycker jag själv inte är så jättekul i längden.

Efter första provturen tror jag faktiskt att spöet kommer bli en ny favorit mitt tyngre gäddfiske, lätt rappt och kan ladda de tyngre betena bättre än lillasyster och kusinen powershad (som jag personligen inte alls gillar). En annan annan sak som är viktig för mig är långa bakhandag som många andra kompetenta spön saknar. Inte heller några irriterande efterslag (som jag upplevt hos vissa spön med snabba klingor).

Detta är det första intryck och ja, jag behöver fiska mer med spöet för att kunna ta gift på att det blir en ny favvo :-)
            Fan va sugen jag blir på ett nytt spö alltså.. Det verkar ju helt klart nice! Funderar på om spöt inte är i styvaste laget... Måste känna på det!

Kommentera

Ursprungligen postat av CoN` Visa inlägg
              Fan va sugen jag blir på ett nytt spö alltså.. Det verkar ju helt klart nice! Funderar på om spöt inte är i styvaste laget... Måste känna på det!
              Kan bara rekommendera dig att göra just det. Det här med spinnspön för gädda är svårt och det blir lätt väldigt dyrt att testa sig fram. Här talar jag faktiskt av egen erfarenhet...

Kommentera

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
                Kan bara rekommendera dig att göra just det. Det här med spinnspön för gädda är svårt och det blir lätt väldigt dyrt att testa sig fram. Här talar jag faktiskt av egen erfarenhet...
                Det kan jag också intyga har ett hörn i lägenheten med spön, som testats. Gäller dock inte bara gäddfisket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 602 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57